• Anonym (ledsen)

Parterapi???

Hur mycket kostar det att gå i parterapi ungefär? vi behöver verligen få hjälp efter hans otrohet!
    Jag är bara 19 och de känns lite pinsamt att gå i parterapi i så ung ålder. Känns som ett misslyckande...
    Vet inte om jag orkar mer :(

• Svar på tråden Parterapi???
  • Grabbo

Jag tycker det är en bra ide.

Att ha förhållanden är en träning i sig. Man tränar på konflikthantering, bry sig om andra etc.

..om ni går hos relationsrådgivare (trevligare ord ) så kommer ni att lära er massor, tror jag, och det är oftast gratis. Slå upp det i telefonkatalogen.

lycka till!

• ConeVillage

Att en relationsrådgivare var gratis, var nytt i mina öron!?

Vart/hur då om man får fråga?

• Grabbo

Jag hade telefonkontakt ett par timmar och det kostade inte ett korvöre. Detta var för 2år sedan i södertälje. Jag minns inte om det skulle kostat något om man träffades men det ska inte vara många hundralappar isf. Fick tips av en god vän då jag var i kris

• ConeVillage

Sedär. Alltid lär man sig något nytt!
    Undrade bara lite över hur dom fick intäkter nämligen??

• Grabbo

Googlesökning på: Familjerådgivningen södertälje
    Familjerådgivning - Södertälje kommunFamiljerådgivningen tar emot boende i Södertälje, Nykvarn, Trosa och Gnesta kommuner. Samtalen kostar 160 kr/besök (från 1/1 2007) de åtta första gångerna, ...

Så intäkterna är en del som kommunen tar och de hoppas väl på att relationer håller, att man bor kvar och bildar familj.... eller nåt!

Vi har det förbannat bra i sverige... ändå bor det typ mest singlar i sthlm av alla städer i världen. Fan va vi är trista.

• Anonym (Hope)

Jag är 23 år, så du är inte ensam om att vara ung isåfall. Kika gärna in på den andra tråden om pa´-terapi som finns.

• Mamma Jessis

ConeVillage:

I Luleå kommun kan man få den hjälpen via soc. och familjerådgivningen..... Då är det gratis...

• Anonym (Bubblan)

Det beror väl helt på vart man bor.
    Och du behöver inte känna att det är pinsamt för att du bara är 19, jag själv är bara 20 så vad sjutton :P

• Anonym (ledsen)

Äntligen så har vi fått tid :D helt gratis dessutom..hoppas de löser sig nu.

Svar på tråden Parterapi???