• Anonym (ledsen)

Parterapi???

Hur mycket kostar det att gå i parterapi ungefär? vi behöver verligen få hjälp efter hans otrohet!
    Jag är bara 19 och de känns lite pinsamt att gå i parterapi i så ung ålder. Känns som ett misslyckande...
    Vet inte om jag orkar mer :(

• Svar på tråden Parterapi???
  • Anonym (Hope)

När har ni tid?
    Om 2 veckor har vi våran.

Lycka till:)

• Anonym (ledsen)

På måndag och på onsdag :) tog mig i kragen och ringde igår.

• Anonym (ledsen)

Lycka till själv Hope! hoppas de löser sig.

• Anonym (undrande)

Hejsan trådstartaren. Jag undrar bara vad det var som fick dig att ta dig i kragen då?

Själv vet jag inte om jag vågar :(

• Anonym (Hope)

Klart du vågar!!!

Vilja stavas det. Vill du så ta tag i det. Min pojkvän tog tag i det för oss.

• Anonym (ledsen)

Undrande -
    För att jag så gärna vill att de ska funka mellan oss och jag är villig att gå den här vägen.
    Hon jag pratade med lät jätte trevlig oxå så de är nog inga problem.
    Nu längtar jag nästan tills på måndag, även fast de är hemskt egentligen.

• Anonym (Hope)

Jag vill också att tiden ska gå fort. Du måste skriva här hur det var där.
    Jag (Vi) har tid nästa måndag, den femte.

Nervös? Vad tycker han? Hur länge sen var det han var otrogen? Var det mer än en gång?

Jag är skitnervös, han tror stenhårt på parterapin och dee var hans förslag. Han har varit otrogen en gång i september. Fick reda på det nu i januari.

• Anonym (Hope)

Nervös? Vad tycker han? Hur länge sen var det han var otrogen? Var det mer än en gång?

Jag är skitnervös, han tror stenhårt på parterapin och dee var hans förslag. Han har varit otrogen en gång i september. Fick reda på det nu i januari.

• Anonym (Hope)

• Anonym (undrande)

Du verkar verkligen vilja satsa på honom. Men jag tänkte att man kanske skulle bestämma tillsammans som ett team, vi är ju ändå två

Hos mig är det så att det är jag som inte riktigt vill men min kille tjatar som tusan på mig att jag ska ringa om jag verkligen vill satsa på oss, känns ungefär som samma situation som anonym(hope) förstår bara inte varför han vill att jag ska göra allt och inte han som varit otrogen.

• Anonym (ledsen)

Anonym (Hope)

Vi ska gå var för sig först och prata och sen prata tillsammans.

Första gången (för ca 2 år sedan) berättade han att han varit otrogen 5 ggr(!) men bara hångel på fyllan och knark var inblandat men iaf..
    Sen hände det igen nu i december.. bara en kyss då med (men den här gången i nyktert tillstånd + att han träffat henne flera gånger innan utan att jag vetat om det.
    Väldigt många gånger.. Fattar inte att jag stannar egentligen..

• Anonym (Hope)

TS..

För att hjärtat och hjärnan inte säger samma sak. Han hade ett O.N.S.. också ett nyktert sådant. det gör så jäkla ont..
    Jag undrar ff om jag gör rätt i att ge det ett försök. Men du.. vi är unga. Om vi ger det ett försök och det misslyckas, kommer vi iallafall att ha tiden på vår sida. Tid att bearbeta och komma över.

Kram

• Anonym (undrande)

Vad är ett O.N.S hope?

Jag känner igen mig väldigt mycket i era situationer, undrar vad som försiggår egentligen? Är alla killar likadana kanske?

Jag frågade just min kille och han sa att det är han som varit otrogen, att han vill ha mig för att han älskar mig så otroligt mycket. Det enda han vill med att jag ringer är tydligen:

-"För att bollen ligger på din sida, inte min".

Verkar han vara lika korkad som era killar eller?

• Anonym (ledsen)

Anonym (Hope)

Kan förstå att de gör ont..! Vad hade han för förklaring på saken då?
    Hur gammal är du btw?

Anonym (undrande)

Haha..exakt så sa min kille oxå! "bollen är på din sida" de är JAG som får kämpa för att de ska hålla.. Han gjorde nåt dumt och ångrade de..thats it. Så nu är de jag som får kämpa medans han har "ångest".

• Anonym (undrande)

ts
    Jag förstår dig faktiskt, att du inte förstår vad din kille menar.

Jag och min kille och lyssnar på vad vi säger till varandra även fast jag har svårt att tro vad han säger efter att ha ljugit för mig så länge.

Han menar att han förstår att han gjort fel och att han är beredd att gå utan mig i sitt liv på grund av vad han gjort och att han alltid kommer älska mig för den jag är.

Han säger att det är jag som måste få bestämma om jag vill ha kvar han eller inte, med tanke på att det är han som gjort fel.

Det känns lite som om han vill att allt ska vara som när vi först träffades och var nykära och allt var så härligt. Men jag tror inte att det går, ändå vill jag stanna med han för alltid.

Det är därför vi funderar på parterapi, men jag vet inte om jag vågar. Förstår du mig?

Jag vet inte om jag vågar låta andra rota i vårat förhållande för då kanske den lilla chans vi hade att bli tillsammans igen, förstörs för att någon säger att vi inte är bra för varandra.

Jag älskar ju honom och vill leva resten av mitt liv med han, jag förstår inte hur han kan ha behandlat mig såhär.

Vi måste nog gå i terapi, det känns som om jag behöver perspektiv.

• Anonym (Hope)

Undrande: ONS = One night Stand.
    Han är den som fixat med parterapin. Jag sa att det var uppp till honom att visa att han vill laga det han krashat. Så han har på eget initiativ föreslagit och bokat tid på parterapin.
    Så jag hoppas verkligen att detta är vad han vill göra. Att han inte griper efter halmstrån, bara för att han är rädd att bli ensam. Men jag tror faktiskt inte det heller.
    Jag tror på honom när han säger att han gjort sitt livs misstag, såpass väl känner jag honom.Gjort är gjort, ingen av oss kommer att kunna ändra det faktum att han varit otrogen. Men nu gäller det inte så mkt det längre, utan frågan är om jag vågar satsa på oss igen, om jag någonsin kommer att kunna "släppa" det som hänt och bli säker i vårt förhållande och med honom igen. Det är väl mest det jag hoppas få hjälp med i parterapin.

TS: Jag har precis fyllt 23, han blir 24 i april. Förklaringen var att han fick någon sorts panik över livet. Att han undrade om vi var rätt. Han undrade hur det var att få uppmärksamhet från annat håll. Han fick det och gick för långt. Men gräset var inte grönare på andra sidan. Han förstår att han handlade på fel sätt och ångrar sig mycket. Men ändå.. hur ska man kunna lita på att det inte blir så igen nästa gång han får panik över livet?
    *suck*

• elgbg

obs det är gratis på undomsmotagningen

Svar på tråden Parterapi???