• Nette

Hon fick brev från kungen!!

Häromdagen blev Felicia sur över att hon skulle städa sitt rum! Så hon skrev till kungen och frågade om inte han tyckte att barn skulle leka istället för att städa. La det i ett kuvert och skrev till kungen, slottet drottningholm och postade det!! idag fick hon SVAR från slottet!!! Det stog att det är mycket trevligare att leka om det är städat och fint i rummet mm.... Jösses va kul att dom tar sig tid att läsa och SVARA på sånna saker! Detta ska nu ramas in och sättas på väggen. Ville bara berätta. Kramizar / Nette

• Svar på tråden Hon fick brev från kungen!!
  • Nette

På Hovets brevpapper med deras emblem så stog det....

Kära Felicia!
    Kungen har bett mig att skriva och tacka för brevet, som du så vänligen skickade.

Du undrade om det inte är bättre för barn att leka än att städa.
    Jag tror inte att det skulle vara mysigt att leka i ett rum med leksaker och kläder slängda lite varstans och kanske damm på golvet. Så för att det ska vara trevligt att leka så är det nog bra att städa lite då och då. Vad tror du?

Och tänk va skönt det är att gå och lägga sig i en bäddad säng i ett rent och fint rum där allt ligger på sin rätta plats. Tycker inte du det också?

Många hälsningar tillbaka
    Agneta Gustavsson
    Sekreterare

Gissa om detta är stort för en 5 åring Det ska med till dagis på Måndag tydligen.

• Kajsan

Gör en kopia tilll dagis istället, det kan nog behövas där med

Jättekul tyckte jag

• sanne

När jag var liten skrev jag brev till Prinsessan Viktoria, varför vet jag inte, jag var 7 år och fick också svar. Det var undertecknat Elisabeth Tarras-Wahlberg. Så de tar sig tid att svara på alla brev tror jag.

• Lindisen1

En eloge till kungahuset tycker jag! Jag personligen gillar kungen, och tycker att han verkar vara rätt så mänsklig, och detta bevisar ju det!

Svar på tråden Hon fick brev från kungen!!