torr och sårskorpor bakom örat
upptäckte jag nu, varför blir det så och vad ska jag smörja in örat med?? idomin o locobace repair har jag hemma
upptäckte jag nu, varför blir det så och vad ska jag smörja in örat med?? idomin o locobace repair har jag hemma
Hej! Sonen har samma sak men det läskigaste är (om det är vid örsnibbarna) att det är nog gammal intorkad spy... Iallafall tror jag det om min pojk. Jag tar olja och gnor lite varje gång han badar.
vad jag förstår så sätter sig ofta skorv även bakom örat och inte bara på hjässan. Min tjej hade det men vi gjorde inget åt det och nu är hon 7 månader och det har trillat av sig självt. Skorvet på hjässan petade vi bort efter insmörjning med barnolja.
det är mörkt , ja vid örsnibbarna, ska torka av försiktigt med lite olja på en tvättlapp och se.
ja han har litegrann skorv på huvudet men har hört att det försvinner av sig själv
Aj. Tänk så är det skorv som jag gnott på. Min kompis som flinade och var säker på att jag missat hygienen med grabben Jaja. Smörja med olja funkar ju på bägge sakerna
Min pojk har varit likadan sedan han föddes bakom öronen. Har nog inte torkat så väldigt noga efter varje bad. Tog locobase repair i går två gånger och nu är det nästan borta. Den där salvan gör underverk!!!! Prova så får du se.
Barnolja eller rapsolja brukar vara jättebra. Locobase repair funkar nog också eftersom den är så fet (men oj så mycket dyrare än rapsolja)