huset ÄGIR från älvsbyhus, någon som har det?? :-)
är sugen på ett sånt och undrar om någon har byggt ett sånt och kanske har bilder å visa?
är sugen på ett sånt och undrar om någon har byggt ett sånt och kanske har bilder å visa?
ingen??
Finns det ingen här??
Kolla på forumet på www.byggahus.se
Där finns det fler som har bilder.
ahaa tack!!
Vi vill också bygga detta hus! Men ska ringa img och se om vi kan få titta in i ett visningshus, känns ju kul att få se detta irl innan vi bestämmer oss
jaa så känner jag oxå!!
ni har inte fått nån offert på hur mycket det skulle bli å kosta med ALLT?
Finns ju även ett forum för dem som har Älvsbyhus
alvsbyhus.forum24.se/alvsbyhus.html
Sen finns det ju den här byggarsidan också
www.byggnytt.nu/news.php
Jag har inget Älvsbyhus själv så jag vet inget om dem.
jaa alltså allt utom tomten för denkan ju skolja en del beroende på vart man bor!
Iof kan det ju göra det änd beroende på tillval å så!
Men säg det man har lån på då?
vi har fått en summa av älvsbyhus, då är det utan tillval! men jag har hört så mycket om att det tillkommer en massa i efterhand som dom inte berättar om och som man själv inte visste, därför skulle jag vilja veta lite vad andra har fått betala!
har ni ett Ägir hus eller?
Annars behöver du ju inte bry dej om eller försöka förstå min fråga!
Inte just Ägir nej. Men tittade en hel del på ä-hus innan vi byggde.
Det tillkommer inget i efterhand om ni nöjer er med grundstandarden!
Det är enkla köksluckor, våtrumsmattor i badrummet, fönster som öppnas inåt m.m.
Det är ju först när man börjar ändra och välja till som det blir dyrare. Ta kontakt med närmaste kontor och be om att få en standardlista där du ser vad som ingår och vad ni behöver välja till.
Anledningen till att ä-hus ofta blir mycket dyrare än folk tänkt sig, är för att huset är av sån standard att de inte alls nöjer sig med grundutförandet.
(Och i det läget där man "MÅSTE" ha parkett, kakel/klinkers, golvvärme m.m, så lönar det sig nog att ta ett dyrare hus men där detta är standard).
okej tack för ditt svar! det jag funderar över är grunden, ingår allt som har med grunden att göra, det kanske du inte vet?
är det ett helt nyckelfärdigt hus?
Som sagt vi har pratat med älvsbyhus och dom skulle skcika hem papper, får det nog nu i veckan!
Beroende på var man bor i landet enl Ä-hus representant i Malmö kan man få allt från helt nyckelfärdigt till i princip bara väggarna och göra resten själv.
Vi valde totalentreprenad!