• Thats me

stormen per !!! 14/1

jaha så har det ju varit en ny storm i sverige :(((

hur har ni det med strömmen??

tala gärna om vart ni bor..

när den berömda GUDRUN drog fram för 2 år sedan så va min familj utan
    ström i 7,5 veckor :(((

vi är inne på 3 dygnet nu..

vi bor i småland mellan jönköping och växsjö..
    AGGEBAGGE ÄR ETT AV MINA GULL
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden stormen per !!! 14/1
  • lillronya

Thats me: VAr utan ström och telefon i 11 dygn efter Gudrun. Räckte så bra så.
    Med fusk menar jag lite skämtsamt att man ju inte är helt utan om man har ett elverk. Men det är lika illa för oss alla som drabbas i vilket fall som helst.
    Vedspisen är allas vår räddning Och värmeljusen...

• heku

Vi bor ca 7 km från stan(borås), utan stöm i ca 27 timmar, och telefonen började funka idag.... men vi bor i "skogen" så vi hade säkert ett 10 tal träd, nedfallna på vägen in till stan....Men Gudrun va mycket värre iallafall!

Kevin98Ludvig02Emilia05........Hjärta
  • killotjejmamma

Vi fuskade med elverk men under natten stängde vi av det så det inte skulle hända något när traktorn stod och tuffade och gick, fast det hade varit skönt att haft det på då eftersom båda barnen kräktes den natten

• Thats me

lillronya:

jo jag fattade väl att du skojade -s-

cyrus:

vi va utan ström i 5 veckor vid gudrun innan vi skaffade elverket..
    en himmla bra investering -s-

jo gudrun va ju värre men denna va inte heller så dålig..

tele (fast och mobil) va vi BARA utan ett dygn så den kom ju snabbt igång igen..

men alla sladdar som ligger i köket börjar att likna ett ormbo nu, hua för att reda upp dom -s-

sladdarna i köket går till:

spisplattor (dubbel) står på köksbordet
    diskmaskinen
    router
    bredbandet
    en lampa
    mobilsladdar
    inne telen (trådlös)
    vattenkokaren
    batteriladdaren till ficklampan

det är 3 förlägnings sladdar med massa extra kopplingar på

från köket går det en sladd till tv rummet:
    lampa
    tv
    decoder viasat

sskulle behövt en sladd in i lekrummet oxå -s-

kommer spy åt skarv sladdar när strömmen e tbx

• Lillan7704

Inget strömavbrott, bor i Lerberget i Skåne.

• mamma1

har ej varit strömlösa och vi bor i mölndal

• Cyrus

Thats me: har ni inte funderat på att koppla in en reservkraftsomkopplare så ni slipper ha en massa förlängningssladdar överallt

• Garageänkan

Inte strömlösa alls han hann lugna ner sig över havet (Åland) men dock mycket högt vatten och sjöbodar osv förstört

~Slirar med PV:n och lyssnar på sator!~
  • Thats me

cyrs:  jodå det har vi -s- fast när vi väl inte behöver ha elverket så glöms det tyvärr bort -s-

men det SKA göras inom snar framtid förhoppningsvis..

• Cissela

Under Gudrun så var vi strömlösa i 8 dagar och det räckte. Vi hade även djur som skulle tas om hand i mökret och hämtas vatten till (fick pumpas upp ur en å). Plus att vi hade en fruktansvärt skräckupplevelse när vi fastnade ute i stormen och fick gå ett par kilometer hem (i en skog). Bla fick vi klättra över nedfallna strömledningar och jag trillade och stuckade foten, men vi kom hem helskinnade (hade en av döttrarna med).

Nu har vi flyttat och bor lite mer centralt. Under "per" så var vi strömösa i endast 2½ timme. Hade vi bott här under Gudrun så hade vi klarat oss med endast en halv timmes stömlöshet.

Svar på tråden stormen per !!! 14/1