• Kattflickan

Kan man ha stjärnorna uppe hela året?

Jag har köpt tre stycken fina mörkbruna plåtsstjärnor på Mio. Det är väl egentligen julpynt men jag funderar på att ha dem på väggen ovanför soffan nu och året runt. Förstår ni vad för slags stjärnor jag menar och tror ni att de kan passa att ha på väggen även när det inte är jul? Kommer man att tänka att det är julpynt?

• Svar på tråden Kan man ha stjärnorna uppe hela året?
  • Cularanel

Lite beroende på hur dom ser ut, men är dom bruna så låter det som om det skulle kunna gå

• MissGoodie

I min första lilla lägenhet när jag var 17 så blev det ett så otroligt mysigt ljus av min stjärna i mitt enda fönster att jag hade den uppe ända till mitten på oktober. Och då tog jag ned den bara för att få jul-känsla igen när jag satte upp den i december igen, haha...
    Annars håller jag med Cularanel...

• Kattflickan

Ja det är ju just det att de är mörkbruna, nästan svarta. Om de hade varit klarröda kanske man hade reagerat på att det var julpynt men nu tror jag inte att man tänker så.
    De kommer att sticka ut lite från väggen. Ser ut som såna där julstjärnor med belysning man kan ha i fönstret fast delade på mitten (och utan lampor i ). Det är inga hål i heller.

• MissGoodie

Jag tycker iaf att det låter fint. Mio har mycket snyggt, men egentligen egentligen... ÄVEN om det nu skulle se ut som julpynt (vilket jag inte tror) så än sen? DU tycker ju att det är snyggt och det är ju du som bor där, eller hur? ;)

• minitrollet

det är du som bor där,ha så som du tycker är fint o mysigt!
    folk tycker så mycket hela tiden.
    hoppas du förstår mig rätt!

• Josephine

Min dotter fick ett hjärta med belysning i, av min snälla syster som jobbar på Ikea. Jag tyckte att den kunde man ha uppsatt året om i dotterns fönster, men så slog det mig nu i år. Att den är bergis juldekoration. Den är heltvit, finns även som circlar.

• ImLost

neeeej....de blir ju ännu finare om de bara är uppe till jul ;) !

• Karamellfabriken

Jag tror ni missförstår hur TS stjärnor ser ut.
    Det är inte sådana som lyser utan i plåt med platt baksida att hänga på väggen.
    Funderar själv på att köpa de vita med antiklook.
    De är INTE julprynader.

All you need is love
  • Tjofsen

Jag har också separationsångest över vissa saker som är köpta för julpynt. Men nu får jag banne mig ta bort julstjärnan i papp i vardagsrummet. Det jag däremot kommer att göra är att ta bort granen i helgen (har lovat styvdottern att hon skulle få vara med och hon är ju bara här varannan vecka....skyller på det så länge) tänker dock göra nåt annat av ljussslingan vi hade i den. Det är sjärnor som lyser från IKEA. De är vita så speciellt juliga är de ju inte.

• vackrastarflow

jag har min ljusstake från ikea uppe fortfarande, mest pga mysfaktorn men även pga att den är fin i mitt stora fönster.

jag tycker helt sonika att du bestämmer själv. jag tänker ha min ljusstake uppe tills det är någolunda ljust om kvällarna igen. min kompis har sin ljusslinga i fönstret. skottarna här tror väl vi är helt knasiga. det är vi förvisso så det passar nog in helt perfekt.

Svar på tråden Kan man ha stjärnorna uppe hela året?