Järngänget i Malmö del 11
Ok Bojkottar också Normans deli.....
När det gäller barnuppfostran:
Det är svårt att vara mamma.
Jobbar en natt till...sen är jag ledig.
Ok Bojkottar också Normans deli.....
När det gäller barnuppfostran:
Det är svårt att vara mamma.
Jobbar en natt till...sen är jag ledig.
Kika in till min syster Chickabee här på FL...hon har fått så fina 3D bilder¨på sitt barn!
Fick inte heller lämna Tim när Max föddes...
Ja vad är fel i samhället...varför orkar vi inte?
(ingen sympati till faf som har ett arbete som är självvalt
) ((Skjut mig inte))
Man kan kanske inte se ut som en filmstjärna? Man kan kanske inte ha ett hem som ser ut som en inredningstidning?
Man kan kanske inte både ha kakan och äta upp den, dvs åka världen runt och göra karriär OCH ha gubben hemma.....NÅGON måste ju arbeta...inte nödvändigtvis mannen...men någon.
Vi behöver däremot varandra. Ni som inte har släkt nära måste nätverka, få hjälp av varandra, avlasta varandra, komma överens om att barnen kan leka en timme så man hinner städa, handla eller annat man måste!
Lyxtillvaro får sedan bli undantag under den period man har riktigt små barn.
Detta tror jag i alla fall....
Annaonice...i morgon ser vi till att det blir rajraj med eller utan barn...då tar nämligen Katlas mamma examen!
FAF,,,det tycker jag är lite oförskämt att fråga faktiskt!
Kanske man kan förstå att man inte kan bjuda med hela FL om man tar examen m.m.....oftast handlar det om platsbrist.
Jag bjöd in AOI, SL på Mimmis kalas, därför att vi gillar att ses och barnen har fin kontakt.
Därmed INTE sagt att det INTE är kul och intressant att träffa andra av järngängets mammor i olika sammanhang.
Men låt oss få träffas när det passar och gör så att vi inte måste ha hemliga träffar för att inte folk ska sura....
Du måste väl också känna att det passar oftare med ex Exiteme, pga livsomständigheter, nära boende, likheter i vardagen.....intressen, ja name it!
Olikheterna och debatterna som vi just fört, ang dagis, uppfostran m.m är det som roar mej allra mest här. Jag är HELT ointresserad av vad folk äter och vad de köper på ullared och vem de träffar på fredagkvällen.
Men Jätteintresserad av hur du ex FAF ser på föräldrar och ditt jobb och barnuppfostran.
Missförstånd förgyller livet...tänk vad lite adrenalin kan göra!
Exiteme...HAHAHA...japp...Mimmi blev misshandlad när jag skrämde henne, att hon skulle få stanna i mörkt dike om hon inte slutade att skrika.....
Jag erkänner...jag är en usel mamma...
Och visst känner man nederlag när man måste hota och skrämma......
Stäm mej. Dessutom har jag pircat henne (fysiskt övergrepp enl en hel drös här på FL)
MEN VAR går gränsen? Kan man säga: Akta dej för lastbilen, den kan köra på dej? Barnet blir skrämt.
Jag tror även att man kan misshandla ett barn med FÖR MYKET uppmärksamet, leksaker i överflöd, kakor och godis. Föräldrar utan självdistans, med fysiska hinder och psykiska hinder.
Jag tror att bara vi är tillräckligt bra, good enough, så räcker det. Barnen kommer ju bli vuxna och får då ta EGET ansvar för att bli den typ av människa de önskar.
När man blivit så stor att man ser sina föräldrars brister är det dax att sluta skylla på sina föräldrar och ta tag i sitt liv på egen hand.
Så jag tror att det finns hopp för mina barn...jag tror att jag är tillräckligt bra för det mesta, usel ibland och riktigt bra då och då.....
Precis som de flesta........
¨
Efftersom jag inte är stolt över beteendet att verkställa mitt hot när Mimmi VRÅLAR i bilen och jag håller på att få ett nervsammanbrott och köra av vägen, så kommer det inte att upprepas....
Men att det inte kommer att upprepas (tror jag) beror inte på pekpinnen från Rädda barnen....
Är alla barn rädda på Rädda barnen?