Inlägg från: Tesselessan |Visa alla inlägg
  • Tesselessan

Järngänget i Malmö del 11

Vad händer här inne igentligen..???!!

Har läst igenom tråden ett par gånger nu..Första gången trodde jag att MM skojade om att hon stannat vid diket..tydligen inte..

Och tyvärr AOI det är inte alls bra det du gör..Om din dotter inte får knipas,rivas eller så.Varför gör du det?

Jag förstår Exitemes reaktion och jag ställer mig på hennes sida i detta fallet,sen att hon och jag ibland särskiljer oss markant om hur vi gör hemma med våra barn.Men i detta fallet säger jag bestämt NEJ ni får inte göra så här mot era små.

Vi är alla olika och har olika barnuppfostran men detta är inte okej...

• Tesselessan

Mejrams inlägg nr 68 var riktigt bra.

Det finns ingen som är en super morsa(då ljuger dom eller har ingen självinsikt) och visst fan tappar man behärskningen då och då..det får bara inte överskrida vissa gränser. Men om man gör det så är det viktigaste att man vet ATT MAN HAR GJORT DET och tänker till -Oj det här blev nog inte som jag tänkt mig...

Jag har gått på Viktoriagården..som inte gav särskilt mycket i mitt fall..men en sak lärde jag mig som jag faktiskt har anammat och det är att vi som vuxna måste lära oss att vi också har fel och att vi kan säga förlåt till våra barn.
    Det är inte bara dom som ska säga förlåt till oss när dom gör nått dom inte ska.
    Nu säger jag inte att det är så här bland oss mammor..men det finns vissa föräldrar som ALDRIG ber om ursäkt( har själv en sådann mamma) och det är fel.

men BTW: AOI hur vet du vad vi andra här inne har i inkomst???!!Sitter du på någon upplysningcentral..skulle bra gärna isåfall vilja snoka vad andra jag känner har i inkomst

• Tesselessan

MM: Klart jag vet att alla inkomster deklareras,men jag visste faktiskt inte att det var frittfram för vem som helst att kolla någon annans inkomst. Bra att veta,har en kompis som ur är fattig medans exet säger att han ej har pengar.Trots det så har han nya prylar hela tiden men kan inte lägga en krona till deras gemensamma barn.Hon borde kolla hans inkomst ..

AOI: Jag har funderat på att kanske skulle det bokas tid endå till nån sån där äktenskaps rådgivning för då skulle jag och min man iallafall få en timme och sitta ner och prata utan att någon avbryter eller att jobbet kallar Vi jobbar båda två jämnt,eller så går vi om varandra emd en snabb puss i dörren så vi hinner inte bli ovänner..Undrar om det får plats att skriva in det i min kalender.
    Men om man hade en bokade tid att få umgås..hrmmm nu snurrar jag loss i tankarna..

* Kan inte snön bara försvinna lika snabbt som den kom?!*

• Tesselessan

MM.: Hahahaha så sant..underbetald är väl alla, inom vården iallafall..
    by the way min kompis tackar för info ska genast ta och kolla upp det där lite mer ang hennes ex..

Äktenskapsrådgiving..japp det slutade så att jag och Lucas pappa var på ett och det var väl då jag verkligen fick upp ögonen..reste mig upp ur fotöljen efter 20 minuter och gick hem och packade..
    Har inte ångrat mig en sekund.Tvärtom har jag flera gånger om fått bekräftat att det var rätt beslut..

Tur att man vågade tro på kärleken igen.. blir nu mera nykär gång på gång (i min man alltså )

• Tesselessan

Kom just på en sak...Jag vill fråga er andra mammor som också verkar lida av tidsbrist..för det verkar som vi alla här inne är rörande överens om att vi är stressade små barnsmammor där både ork,tid,lust är en brist vara och att våra män jobbar mycket..

Vad lagar ni för mat hemma.Typ en måndag,tisdag och man har jobbat hela dagen.Kanske varit på någon aktivitet på eftermiddagen/kvällen och man kommer hem trötta och ungarna är vrål hungriga.Man har inte all tid i världen..och orken börjar ta slut..Jag orkar inte stå vid spisen 1 timme, och min fantasi börjar ta slut och pizza alternativet är uttjatat.

Snälla kom med tips och förslag..Vad fixar ni för mat??

• Tesselessan

Faf Det var en bra lista,den ska jag skriva av..idétorka så det skriker om det..

tack ni andra också..tyvärr funkar inte bakpotatis och sånt enkelt här hemma..gubben kräver "riktig" mat..vad nu det innebär?(jag kanske ska boka en tid till rådgiving så jag har tid att fråga honom..hahah )
    Jag älskar mat som baklpotatis,pasta med nån sås,nudlar och wok m.m..med det går inte hem här..grrrrr..trötta mig.

• Tesselessan

Mejram: TACK! TACK!..jag bugar och tackar

Jo det är just en veckomatsedel vi ska löra igång med igen.Vi hade det innan och det funkade super.Vad som sen hände med det när vi flyttade vet jag inte..
    Men nu är det nya tag igen och behövde som sagt insperation.

Vi ska börja nu och göra för nästa vecka så kan vi handla nu i helgen..det ska bli så skönt.

• Tesselessan

Hrmmm..vad är det som är så speciellt med burberry?Syrran är helt tokig i detta och jag har inte riktigt fått in det här med rutigt..

Aoi. snälla du som håller på med hästar hur kommer det sig att detta rutiga är kombinerat med hästsport?

Varför inte blommigt eller prickigt..även om jag är minst lika allergisk mot detta..Randigt är bättre

• Tesselessan

Faf: Fy fan gumman..jag lider med dig och din familj..Hoppas dom tar dom jävlarna.Tyvärr hjälper inte det mot känslan du har inom dig.
    det var Exiteme som berättade det för mig när jag stod och pratade med securitas.Ska själv bestämma larm vet bara inte från vilket bolag.

Har ni bra förslag på dom som är bäst!!!!

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11