• Svinto

Järngänget i Malmö del 11

Tack för påminnelsen om flytten-nu är jag också här

• Svinto

Oj vilken debatt det har blivit här inne då

Jag är dålig på att uttrycka mig och jag vill inte att det ska bli "fel" i ett så pass stort/känsligt ämne så därför håller jag mig lugn o tyst här.

Håller med dig MM-vi bestämmer en träff om 25 år och ser vad det har blivit av våra barn

• Svinto

Nu har vi kört med dagis o jobb i en vecka-den jobbigaste veckan i hela mitt liv-nästanFlört
    Helt nytt liv att vänja sig vid men det blir nog bra...Skönt med helg nu iallfall så man kan vara lite social igen.

MM-intresannt att se borrelian.Är det du som har/har haft det?

Det med inkomst, ja det är väl bara att konstatera att vi innom vårdyrken skrapar i bottenskiktet när det gäller löner. Är våra jobb inte värda mer??? Tur att man har en man som försörjer enSkrattande

Mat-detta ständiga TRÅKIGA ämne....Jag hatar verkligen att laga mat och försöker göra det så lätt som möjligt. Köttfärs o korv är ständiga rätter här hemma. Jag försöker bjuda bort oss så ofta som det någonsin gårFlört

Nu ska jag kolla "Let´s dance" fler som ser det?

• Svinto

Mejram-kan man inte få hyra dig för en billig peng??FlörtSkrattande
    Nä,skämt o sido...jag har inte o kommer inte förstå tjusningen med att laga mat.
    Imorgon ska jag o Julia hem till en kompis. Har vi tur så blir vi bjudna på middag därSkrattande

• Svinto

Blodpudding har jag torkat till hunden i ugnen. Det luktade pepparkaka i hela huset!! Jättegott faktiskt!
    Blodkorv åt jag ibland som barn.Med lingonsylt. Det var riktigt gott. Det smakar ju inte blod

Julia har varit SÅÅÅ slö hela morgonen. Vaknade vid 8:30 och kallade på oss i en helvtimme innan maken gick upp. När jag kom ner efter min sovmorgon var hon helt däckad. Sa inte 5 ord och halvsov på sin elefant. Frågade om hon ville sova i sin puff o hon sa ja. Jag la henne och hon fick en bok o tittade i. Hon låg stilla o tittade i sin bok utan att säga något. Ingen feber,verkar inte ha ont någonstanns....
    Kan det vara dagis som tröttar ut så??
    Vi skulle ju hem till en kompis i em men jag vet inte....Nu sover hon så jag får väl se hur pigg hon är efter det.

Vi har nog ett matkonto på 3-4000 kr i månaden.

GODIS,CHOKLAAAAAAD!!! Gud vad gott det låter-VILL HA!! Har snart varit utan godis i en hel månad!

Jag har inga smileysgubbar i min nya mobiltelefonLedsen
    Någon som vet om man kan lägga in det i efterhand?

• Svinto

Lite skitsnack-
    I lördags var Julia hängig och fram på kvällen hade hon världens diarré.Igår var hon helt ok i magen. I kväll hade hon diarré igen men har varit pigg o glad hela tiden.
    Ska vi skicka henne till dagis imorgon trots diarén idag???? Har bara haft en ikväll vad jag vet om....
    Kan inget om sådan´t.....
    Feber,ögoninflammation och barnsjukdommar vet jag klart att de inte får gå till dagis med men hur är det med tillfällig diarré???

SL-vad är det för alkomätare ni har?
    B fick en i julklapp men den verkar otroligt rörig o invecklad så det har inte blivit någon reda med den. Vi testade den på juliafton o trots att B druckit wiskey precis o jag inget så visade båda våra värden på 0-hur detta kunde gå ihop???

Fan,jag har världens finnigast hy just nu....Någon som vet något dundermedel??
    Inte för dyrt! Gärna lätt o behändigt

Nu är det hög tid för sängen. Jag har ont i halsen så jag blir väl dålig snart också. Det går vattenkoppor på Julias dagis. Hur stor är risken/chansen att hon får det??Fundersam

• Svinto

Mejram-stackars din tjej!
    Jag tycker du ska ta henne till någon jourläkarcentral eller liknande om hon är påverkad.

• Svinto

Aha...så det är SÅ du menar...
    Som sagt så kan jag inte dethär med sjuka barnGenerad
    Hon blir bra på en vecka oavsett....Skit i läkaren o penicillinet dåFlört

• Svinto

Julia har varit helt ok från sin diarré sedan jag skrev här senast. Tack o lov får jag väl säga för själv har jag legat nerbäddad i influensa-eller om det är vinterkräksjuka?? sedan igår morse...Igår låg jag i sängen HELA dagen och var totalt slut. Inte en chans att jag skulle kunna hämta Julia från dagis. Som tur var så ställde en kompis upp o hämtade henne när hon ändå skulle hämta sin kille på samma avdelning. En nackdel av att ligga i sängen så länge är att jag har fått SÅ ont i ryggen!! (min styvfar ordinerade kål för att få ut maskenFundersam). Jag har försökt med liten egenbehandling o hoppas det ska hjälpa. Idag känner jag mig lite bättre men bilr hemma minst en dag till....Har fått hjälp av mormor o styvmorfar o hämta Julia på dagis idag.Skönt med uppbackning.

När det gäller färger så kan Julia,svart,vit,rosa,röd,orange och blå.... Ja, det är när hon vill...Ibland bara chansar hon och då märker man att hon inte är ett dugg intresserad.

Dethär med att ta av kläder....Julia har börjat med detta nu när hon ska gå på toa. Hon drar av byxorna långt innan och går den sista biten med byxorna vid anklarna....Verkar något obekvämt.
    Hon ska bada idag så då får jag kolla lite extra på vattenkoppor.Vill inte vara hemma nästa vecka för Julias skull....

Jag märker en jättestör skillnad på Julia sedan hon började på dagis. Hon har lärt sig lilla snigel,björnen sover och i ett hus...på denna tiden. Hon kan även namnen på alla barnen på avdelningen och innan har hon räknat bara 1-5 och sen 6-10. Nu kan hon räkna till 10 lätt och även ibland något längre.
    Detta är nu 4:de veckan på dagis om man räknar med inskolingen.

Kul med en liten hästbebis här också-snart iallafall

• Svinto

Precis-LAT MASKEN!!Flört- tack exiteme!

Jag har papperna i Julias rum så därför frågar jag er supermammor- barn vaccineras ju vid 1,5 års ålder (ungefär). Är det inte mot typ vattenkoppor?
    varför kan de få det ändå även om de är vaccinerade mot dem?

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11