Inlägg från: Mamma Mio |Visa alla inlägg
  • Mamma Mio

Järngänget i Malmö del 11

Herregud. Modig liten Katla som vågar se hemska tandtroll!

Vi hade ju också front row platser på Banankontakt. Och jag fick vara ställföreträdande mod till Mimmi flera gånger.

Välkomna alla småbarns föräldrar till sjukdomslandet. Med varma hälsningar om att sakernas tillstånd förändras med stigande ålder.

Alla hostor och snuver kommer att bli mer hanterliga med barn som kan fräsa själv.

Vet hur det är när alla infektioner bara går runt. Har själv haft TVÅ dunder förkylningar detta år.

Min lilla syster har inte fött ännu. Jag vill förlösa henne. Men hon vill inte. Det är ju bara jag som kan hjälpa henne, tycker jag
    Nå ja, hon får väl se hur kul det är att föda snart v 42.

• Mamma Mio

Men SL! Se till och praktisera på Svensk fastighetsförmedling! De ska ju sälja vårt hus!
    Så kan du väl mäkla här i knutarna lite!

• Mamma Mio

Sonen ringde kl 15...-Öhhh jag har utvecklingssamtal nu kl 16.30...
    Ja ha ja sa jag...vem ska gå på det?
    -Öhhhhdu kanske och pappa???

Ok, bara att prioritera om och sätta sig i skolan,...mest goda nyheter, lite sänkningsrisk i samhäll...pratar lite för mycket på franskan....annars toppen....SKöNT.

Svärmor tittade hit idag, vi tittade till huset..oh nu läääängtar jag ju verkligen. Fick komma in och titta i grannhuset...ska omvärdera standardköket lite...det är ju riktigt riktigt fint.
    Så nytt och fint överallt.

Grattis Exiteme...jag funderade just på var hon höll hus idag....har inte fått nått kontroversiellt inlägg från henne på ett tag...så tråden härär lite tråkig faktiskt! kom hit igen Aima och Exiteme och håll igång intressanta ämnen!

• Mamma Mio
     Kvarstår...dummma söstra som inte vill att jag ska hjälpa henne, hon har haft värkar sedan någon dag och det verkar som om detta blir en maratonförlossning.

42++ när kommer den sega ungen!?

Jag jobbar i natt på förlossningen....................
    Max blev matförgiftad i går, mådde sedan bra idag.
  • Mamma Mio

Syster yster? fick idag 9 april 15.38 en  gosse, 4160 samt 55cm lång. Namnet blir nog Bruno! Detta efter färgen på fostervattnet.

Får hon en flicka ska hon nohg heta Pink? Eller Violett.....

Mimmis uttal av Bruno var i dag Bögo.....hm.....vi får träna lite på det....

• Mamma Mio

Uttalet idag är Buno...bättrar sig

• Mamma Mio

Oj SL! Vet inte om det passar en treåring...men väl en pappa till två små barn!
    Kan inte jag och min familj få följa med?
    När åker ni???

• Mamma Mio

SL!  Om ingen tingat den tar jag den till Mimmi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kommer i morgon!!!!!!!!!!!

• Mamma Mio

Jag behöver sängen till Mimmis rum...det är crowded med stor säng...men AOI du kan ärva den om ett tag!

• Mamma Mio
     = antal spyende personer i vårt hushåll idag.
    FörvånadFörvånad= förväntade att börja spy!
Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11