Inlägg från: Mamma Mio |Visa alla inlägg
  • Mamma Mio

Järngänget i Malmö del 11

jAG BRYR MEJ INTE OM mIMMI VISAS NÄCK, SÄRSKILT INTE INFÖR KOMPISARS FÖRÄLDRAR. jAG VÄGRAR TYCKA ATT DESSa kroppar är sexuella. ´De är barn och oskyldiga och inget annat tänker jag på. Perversa typer kan säkert tillfredställa sig med en bild på fejjan om de är sjuka nog.....

(ursäkta de stora bokstäverna, orkar inte slkriva om )

• Mamma Mio

Vill bara att man tar VÄL hand om mina barn på dagis/dagmamma. Att Mimmi gillar att gå dit är betyg nog. Lagom mycket pysslande är nog. (tänk på miljön)

Hatar matsäckar. Gillar utflykter. Bra att man slutar med kakor på dagis och i skolor.
    Kul med dagispaketer.

Jag tycker inte att små barn behöver utbildas. De behöver lugn och ro.

Lite nya bilder i gallerit. Tagit bilder på två rum inför Hemnetandet.

• Mamma Mio

Utbildas=klipp i pappret för att lära dej geomteriska former och utveckla dem sen till att formel a blir Y.....

Ja ni vet! Vid ett års ålder är det ett bra knä och en trygg famn som är det ENDA viktiga, olika teaman och aktiviteter är mer fär äldre barn.

Vid den ålder Mimmi är nu, och i den mognad hon är nu börjar hon intressera sig för INSTRUKTIONER- Här ska man vara tre för att gå på dagisgympa (alltså även för dagmammebarn) Men Mimmi hakade på och vägrade gå med de "små" sist, och det visade sig att hon fullkomlgt älskade och klarade av alla instruktioner.
    Så nu är hon med i gympagruppen.

Det är väl utbildning. Men låt det ligga på en nivå som inte är hausse..........

KOM PÅ FÖRELÄSNINGEN ALLA! DEN ÄR LYSANDE!

• Mamma Mio
    Mamma Mio skrev 2007-03-21 17:08:00 följande:
     olika teaman och aktiviteter är mer fär äldre barn.
    Ock för deras fröknas
  • Mamma Mio

FAF...enda felet är att barn mellan ett och två egentligen inte behöver teaman. De behöver livet självt.

• Mamma Mio

Kul debatt om skola och förskola!

Jag tror inte personal vill barnen illa.

Mimmi är JÄTTE intresserad av bajs.
    Hon säger ofta "- man får inte säja BAJS hos Inger".....och så repeterar hon detta till leda, med skräckblandad förtjusning.......

Tips!!!
    Kanske tema exkrementer till barn i lämplig ålder! ( OBS SKÄMT)

Våra dagmammor har tema...förra terminen var det siffror, denna är det frukt och grönt.....jag märker inte så mycket av det....kom väl hem en målad siffra eller nått.....och en utklippt morot.

Ja heja alla som orkar........................................

• Mamma Mio

Mejram...Max fick lära sig virka med fingrarna, du vet långa korvar av garn....han virkade och virkade, virkade färdigt alla andras garnbitar också, tror att det skulle vara tarmarna på kroppsavritningar på varje elev...man lärde sig om kroppens inehåll, han fullkomligt ÄLSKADE det monotona arbetet. Avslappnande.

Själv virkade jag med virkenål!

Nån som hörde mej på radion i morse???
    Man ringde från Rix megapol och diskuterade förlossningar...jag fattade inte att det gick ut i radion!!!!

• Mamma Mio

Grattis Trulsa2!

Jag börrjade krs i sukupnktur idag...häftigt! Nu vil jag ha frivilliga nåldynor tack!

• Mamma Mio

Här bestämmer Mimlan kläderna. Nyaste scoopet är nog vans med dödskallar...i silver....brorsan fick ju sådana, då ville hon också ha..de matchar allt rosa prinsesslikt. Eller???

Döskalle prinsessa.

Jag akupunkterar som satan.
    Max ställde upp idag mot 50:-
    Han sålde sin kropp.....

Tim vågar knapt klippa naglarna så honom får jag inte prova på.

Kurs hela dagen i morgon igen.....suck...ackorderar ut Mimmi i tretimmarssjok....Frida passar mellan 8.30-12. Kompisbesök mellan 12-15. Tim hämtar kl 15-18 sen kanske pappan tar över, eventuellt.

Gonatt.

• Mamma Mio

Fredag 27 april:
    hela familjen mejram flyger till Malmö
    mejram går i skola hela dagen
    vill ha middag och sovplats för fru och det finns i Ålstorp utanför Lödde för de som så önskar och barn på kvällen hemma hos trevliga vänner, maken låser nog in sig med sin polare och spelar

lördag 28 april:
    mejram med make syr flaggor på brandkårens uniformer hela dagen
    Linnea är hos makens kompis med sambo
    se fredag kväll  så kan man utöka med en natt.

söndag 29 april:
    Får man först fira Max 11 års dag innan det bär av till
    fika hos makens kompis sambos mamma
    eftermiddag, kväll och natt hos min gamla jobbarkompis eller ute på valfri lekplats med en massa andra trevliga malmöbarn

måndag 30 april:
    morgonmöte i sandlådan
    10.00 avfärd mot Sturup

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11