• Filur

Järngänget i Malmö del 11

Moa är inte så hemskt envis när det gäller kläder, går lätt att övertala henne Glad

Här är det istället Emily vi har "krig" med nästan varje dag Skrikandes Hon är inte bara bestämd om vad hon ska ha på sig utan sen måste allt sitta PERFEKT!!Skrikandes
    Hoppas verkligen att Moa INTE blir likadan.

Moa är också väldigt bestämd med vem som ska hjälpa henne, det är pappa hela tiden just nu, även när han inte är hemma. När han inte är hemma är hon dock lättövertalad till att låta mig göra det.

• Filur

SL: Vill också se Glad

Jag är sååååå trött på min hosta nu, den verkar aldrig till att ta slut Skrikandes

På morgonen klär vi också på Moa, då får hon sova lite längre än om hon skulle klätt på sig. Klä på sig själv får hon göra på helger och om hon behöver byta om efter dagis.

• Filur

Har en febrig liten Moa, hon har varit hemma från dagis idag och ska vara i morgon med.
    Febern känns inte så hög nu som i gårkväll iaf.

J var hemma med henne i går när jag var med Emily på gympan. När jag kom hem satt han med Moa i famnen, hon var fullt påklädd och inlindad i en filt.
    Jag kan säga att hon var BRÄNNHET, kunde stekt ägg på henne. J tyckte att han var jättesnäll eftersom hon sagt att hon frös. Jag slet av henne kläderna och sakta sakta började hon bli lite svalare.

I dag har vi pusslat och ritat m.m. i morgon har hon bestämt att vi ska leka med lera Glad

• Filur

Idag är Moa tillbaka på dagis efter att ha varit hemma förkyld och hostig i 1,5 vecka.

Men jag själv blir nog aldrig frisk, hostan håller i sedan 4,5 vecka och förutom det är jag förkyld Skrikandes

Nu har barnen nystädade och fina rum, är skönt att ha fått lite ordning där igen. Tyvärr varar det väl bara tills de kommer hem från dagis Skrattande

Nästa städobjekt är lilla akvariet, har fått massor av luddiga alger i det Skrikandes

Nu ska jag snart hämta barnen

• Filur

MM: Grattis till husköpet Glad

Idag skulle jag till stan och även inom jobbet och hälsa på. Ingen har plogat på vårt område så bilen är än så länge insnöad i garaget Skrikandes
    Hoppas de kommer och gör det snart, iaf innan barnen ska hämtas. J fick bära Moa till dagis för hon kunde inte ta sig fram i drivorna, och pulkorna är insnöade i garaget.

Vår knasiga  gick ut i drivorna, var inte ute så länge men kom in med stora snöbollar under magen Skrattande

• Filur

Jag är sämst i så fall, fick inte ett öre från H&M Skrattande
    Handlar mest på Lindex och Kapp Ahl.

Nu ska hela familjen ta bussen in till stan, vår bil är stendöd och J och jag ska handla vinterskor, är trött på att gå i snön i lågskor. Kan behövas även om det ska regna i morgon.

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11