Inlägg från: Full av förhoppning |Visa alla inlägg
  • Full av förhoppning

Järngänget i Malmö del 11

När Isabelle slår någon så går jag ner på hennes nivå så hon kan se mig in i ögonen. Tar hennes händer och säger Bestämt NEJ, man får ABSOLUT inte slåss! Du får klappa fint. Det gör ont! Klappa fint. Sen får Isabelle blåsa på stället där hon slagit (symboliskt då alla barn vill att man blåser där de slagit sig) visa att hon kan klappa fint, krama och säga förlåt. Det kunde från början ta en timme innan detta skedde men jag gav mig icke.

Nu om hon krockar med en eller liknande så stannar hon upp och klappar på huvudet och säger förlåt (inte mekaniskt utan uppriktigt) *stolt*

• Full av förhoppning

Det är nog inte enligt alla barnpsykologer Det är kanske enligt en särskild barnpsykolog Jag har läst psykologi i min utbildning och min lärare i både det och pedagogik är barnpsykolog... vår familjerådgivare är barnpsykolog och jag jobbar med en specialpedagog
    Skuldkänslor ( i måttlig mängd) är en del av den empatiska processen... och att göra och säga förlåt genom att klappa och krama är en del av att visa barnet att de kan göra det bra igen. Att BARA säga förlåt har ingen effekt alls... ingen empati skapas... det är viktigt att GÖRA förlåt!

• Full av förhoppning

Anna... Molly1974 förklarade bara att COPE INTE hade nåt med barnpsyk eller störda varken barn eller föräldrar att göra. Utan var som ett föräldranätvärk där man kan få tips och råd av varandra. Tror du missförstod henne.

• Full av förhoppning

Jag hinner nog inte Andys... måste städa och baka kaka och sånt. Om det nu blir nåt överhuvudtaget... har knappt fått några svar, och de jag fått har mest varit negativa tyvärr. Vi får se

Var bakis igår efter en kväll med mycket rödvin hos goda vänner, så det blev ingen meandi shopping för mig... synd för jag hade verkligen velat ha en piratklänning med tillhörande strumpbyxor.. och jag ger INTE vad de begär på tradera.

Alla vet att jag tjänar sämst iallafall, jag är ju förskollärare och jobbar dessutom bara 75% haha

Isabelle har lärt sig nytt ord igen..... fan är det senaste så jag vinner väl tävlingen om sämsta mamman (fast det var pappa som råkade säga det så det fastnade) och Isabelle förlorar tävlingen som det perfekta barnet... fast hon är perfekt för MIG

Jag tror att alla som träffat J VET att hon inte är nåt problembarn... tror inte att någon här trott eller ens antytt något sådant (isåfall har jag missat det) Alla har vi dagar då vi vill sälja ungen till högstbjudande (eller utropspriset rentutav) och alla trampar vi över gränsen någon gång... vi är bara människor.

nu ska jag sova!
    Tjingeling

• Full av förhoppning

Den 12:e har jag antingen helt missat att det var nåt på eller så har det inte varit en allmän inbjudan
    Helt ok att Tupperware inte är allas grej... det är Binis som ska sälja hos mig som ni nog förstår och jag tyckte jag hörde att AOI ska ha eget party, så jag förstår om hon inte heller vill/kan kommma

Skönt att höften mår bättre Filur, synd att gumman inte mår bra. De enda tips jag har gällande maten är att INTE göra en stor sak av det... utan bara servera och göra det så inbjudande som möjligt... inget tvång för då kan det bli totalt bakslag.
    Hoppas det löser sig.

Hoppas att ingen sett mina tips och råd och inlägg som påhopp eller reprimander för det har verkligen endast varit menat som tips, råd och stöd...

Kram
    Linda

• Full av förhoppning

Makaroner och falukorv
    Köttbullar och potatismos
    pyttipanna
    ugnsfalukorv och potatis
    schnitzel ris och grönpepparsås
    Kycklingfilé med potatishalvor och bearnaisesås
    tonfisk i hollandaisesås med ris
    potatisbullar med bacon och lingonsylt
    fläskpannkaka
    blodkorv
    pannkakor
    korv med bröd
    korv med potatismos
    fiskpinnar med potatis och remouladsås
    kycklingnuggets med ris och currysås
    korv stroganoff med ris

• Full av förhoppning

Just det ja... skitbra knep som jag tror jag skrev i husmorstråden... när man inte pallar laga mat. Micra bakpotatis och käka med smaksatt Keso som fyllning. Chilikeson och Feta olivkeson kan jag rekommendera Man behöver inte laga någonting... öppna en burk majs... strimla lite isbergssallad och öppna en kesoburk medan potatisarna kör i micron Kanon!!!

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11