Inlägg från: Trulsa2 |Visa alla inlägg
  • Trulsa2

Järngänget i Malmö del 11

Är det ok att tillåta sin 17-åriga dotter att campa med kompisar på Hultfredsfestivalen?? Har aldrig varit där och tänker bara på fylla, våldtäkter och misshandel... Är jag helt fel på det?? Antagligen. Navelstränger är inte klippt än...

• Trulsa2

Navelsträngen.. Har druukkit för myche viin!

• Trulsa2

Hmmm, kanske vandrarhem/hotell är ett bra förslag. Känns tryggare än tälten. Kollade på nätet och läste om diverse våldtäkter som skett på campingen.

Tyvärr, hon vill VERKLIGEN dit. Ingen testing den här gången. Resan är superplanerad och ihopsparad. Livet är inte värt attleva om hon inte får åka dit...

Tja, man kanske skulle dra dit och rocka fett

Ikväll ska sambon köra gokart och supa till det med 10 andra killar. Kul för dem. Vad är Rådhuskällaren mot en säker plats i hemmasoffan? Inte alls avis................

• Trulsa2

Mycket födelsedagar nu - grattis till dig också Exiteme!!

Jag har en utvecklingssamtalsperiod nu på kvällarna. Mars månad = jobbig. Ser fram emot påsklovet, då jag ska vara klar.

• Trulsa2

Här var det lugnt......
    Jag kan kasta in ett inlägg; Ska vi fira kvinnodagen och i så fall hur? På radion tyckte dom att vi skulle fira med champagne

• Trulsa2

Bruno, varför hör man aldrig det namnet? Det är ju jättefint!

AOI, skönt att ni har kommit hem och att J mår bättre. Eric har också infektionsastma... Ta i trä, jag tycker att det har blivit lättare att hantera. Det gäller bara att vara snabb med den där "pusten" (inhalatormekapären..) så brukar det inte bli så illa.

Fint väder för ikea idag! Sambon har dragit fram våra utemöbler och planerar ett trädgårdsland.. Tycker han överdriver lite..

• Trulsa2

Åhhh, nej nu är Eric sjuk igen... Han har slutat kräkas men all vätska och mat bara rinner rakt igenom honom. Dessutom har han feber. Är det vinterkräksjukan då?? Vad är skillnaden gentemot vanlig magsjuka?

Sambon åker till Fyn i morgon och kommer hem på torsdag. Jag blir så nojjig när jag är ensam med min oro.. Hur länge får ett litet barn ha diarée innan man kontaktar läkare? Jag minns inte hur jag gjorde med de stora...

Den som gjorde Masjävlar har också gjort "Nina Frisk" som jag och sambon såg på bio i lördags. Även den är rolig/tragisk men slutar helt tvärt och konstigt, tyvärr. Masjävlar var bättre, tycker jag!

• Trulsa2

Jag håller med Cookie om "stöttningsdebatten". Det var en bra liknelse .

• Trulsa2

Mejram och MM, tack för era råd!!

• Trulsa2

Eric är lite bättre idag. Han har t o m ätit en smörgås. Hoppas han får behålla den.. Jag sitter i soffan och känner efter. Mår jag inte lite illa? Såna idéer som man inte hinner inbilla sig när man jobbar.

Dammråttor, tvätt och handling bojkottar jag. Det kan vi göra på helgen när sambon är hemma. Roliga saker får man ju dela på .

Idag fyller stora sonen 15 och jag kan inte träffa honom (suck). Tonåringarna är hos sin pappa och packar inför en tvåveckors resa till Thailand. De vågar inte komma hit och bli magsjuka. De reser på fredag morgon tillsammans med "pappafamiljen". Måtte det bli friskt här så de hinner hem innan resan.............

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11