Inlägg från: Sommarlycka |Visa alla inlägg
  • Sommarlycka

Järngänget i Malmö del 11

Skönt att det är bättre med mamsen MM!

Tesselessan - Man får testa alla möjliga olika flaskor och tutar. Maximilian gillar Mam Mulitivent. Har hört att det är vanligt att "kinkiga" barn accepterar just den. Sen får man ju testa vid rätt tillfälle också; lite hungrig men absolut inte vrålhungrig. Men allt detta visste väl en ruttad 2-barnsmor redan Skrattande. Men är barnet sju månader så äter hon väl MAT också. Hon helammar väl inte längre?! Då brukar ju våra kära BVC-sjuksköterskor bli kinkiga

• Sommarlycka

Detta är mitt 1000:e inlägg sedan jad blev medlem på FL

Var på en jättetrevlig tillställning igår kväll och mår som jag förtjänar idag tyvärr Fundersam. Funderade alvarligt på att skubba men tog mig samman och masade mig iväg till skolan i a f idag *duktig*.

Tröttnade på Maximilians hosta och fick en läkartid igår. Visar sig att stackaren har öroninflamation. Inte konstigt att han är kinkig om nätterna.

• Sommarlycka

Oj, bara gräsänkan jag som har tid (och lust) att sitta här inne och läsa. J har stått på mässan idag och är ute med kolleger (heter det Flört men jag är övertygad om att det mest är en dålig ursäkt). Har varit hos mamma och pappa en stund och sen kom de hit med kinamat och stannade till tio och höll mig sällskap. Matilda somnade sött vid nio och Maxe-mannen nockade jag nu strax efter tio. Nu ska jag hinka i mig resten av vinet och kanske festa till det med en cigg Förvånad.
    AOI - tror jag nappar på en "after work" på fredag (som om vi skulle jobba... ha, ha, ha )!
    Trevlig lördagkväll på er! 

• Sommarlycka

Kramar till er mejram (fast inte för nära för då blir väl jag också sjuk). Men lyckliga du som har egen tvättmaskin. När vi ligger och kräks här så samlar vi äckliga lakan och handukar på balkongen och får snällt vänta på vår tur i tvättstugan. Piiiiii... äckligt!
    Skämt å sido, hoppas lilltjejen blir bra snart.

AOI - kan kanske vara Maximilians 3-dagasfeber som han fått. Det är grymt lång ikubationstid på den. Pussar på lillkillen på avstånd!

MM - envisas lillsyrran med att hålla lill*n inne?! Eller är det något på G. Spännande!

Trulsa - spontant säger jag att du ska låta tjejen åka om det betyder så mycket för henne. Är hon typen som går att lita på? Åker hon med vettiga vänner? Fast å andra sidan så har jag verkligen INGEN koll på hur det går till på de där rockfestivalerna .  

Imorgon är det mäklarmässa på skolan. Tror ni det finns någon snäll själ som vill ge mig en praktikplats. By the way... är det någon som har några bra kontakter så får ni gärna hojta till. Utan 10 veckors praktik (behöver inte vara sammanhängande) så blir jag ingen mäklare... buh.

• Sommarlycka

Här firade vi kvinnodagen med att jag skubbade från skolan, handlade & lagade mat!

Jag mår pest. Tror jag dragit på mig en bihålsinflamation. Ännu tråkigare är att det har nog min man också så nu slåss vi om de Rinixin-tabletter som jag hade kvar sedan förra. Matilda verkar frisk  och även om Maximilian är lite extra gnällig så tror jag att han är OK.

AOI har legat inne på barnsjukhuset några dagar med Jonathan som hade början till lunginflamation och dålig syresättning av blodet. De ska få komma hem idag! Skrattande

Nu ska vi ta och traska till Apoteket. 

Trevlig helg!

Trött Sommarlycka! VARFÖR SOVER INTE MINA BARN!!!
  • Sommarlycka
    MM - hur går det för  söstra din?
  • Sommarlycka
    MM - Härligt att du äntligen blev Moster Mio  (igen)!!!

Nu ska vi åka till IKEA (för det är ju det man gör när det är strålande solsken) och köpa nya möbler till Matildas och vårt sovrum. Måste få in mer förvaring!
  • Sommarlycka

Buno... tjusigt Flört!

Gammal säng nermonterad, ny uppmonterad Skrattande. Gud vad skitigt det är under sängen Oskyldig får nog möblera om oftare så det rensas upp i alla svåråtkomliga hörn. Nu monterar maken och dottern ihop lådorna som ska vara under sängen (BREKKE). Evighetsjobb Skrikandes.

Sonen har feber IGEN! Undrar vad som är fel denna gången???

Trevlig schlagerkväll på er!

• Sommarlycka

Bokade semesterresa igår. 1 vecka i Antalya på ett All inclusive-hotell. Jag och J har väl tidigare inte direkt varit charter-männskor men detta ställe verkar perfekt för en liten 3-åring. Kolla in vattenruchbanan...

Pegasos-Royal-12c.jpg

• Sommarlycka

Klart ni får hänga på MM & hela familjen M. Vi sticker dagen efter Matildas 3-årsdag (dvs den 12 juni). Hotellet heter Pegasus Royal och vi åker med Nazar ( http://www.nazar.se )

Någon som vill ha en växa-säng? En vitlaserad säng från Jysk. Har några år på nacken men är helt OK. Hämtas i så fall här imorgon eller måndag annars åker den på tippen. Hojta till!

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11