Järngänget i Malmö del 11
Så här ser den ut...
Så här ser den ut...
Gog morgon MM - du får gärna hämta sängen. Vill bara göra dig uppmärksam på att den INTE ser ut som ny, den är lite skavd på vissa ställen men den har fungerat utmärkt för Matilda i över ett år!
Vi funderar på en vända till skogen idag om vädert blir lite bättre. Vi kan höras och bestämma hämttid.
Ja mejram, min lille kille försvann för ett tag sedan. Han är nu en stor kille på snart 9 månader. Han har börjat stapla runt med sin lära-gå-vagn till Matildas glädje. Hon får åka med
Låter varmt och skönt - NOT!
Man måste var IT-utbildad för att fixa in bilder ...
... eller så letar man upp sin bild och kopierar den och sen klistrar man in den har i inlägget
Kram!
Så ja, då var man inne i sjukdomsträsket igen... Efter två jobbiga nätter och feber så traskade vi till vårdcentralen i förmiddags. Troligtvis öroninflamationen som spökar och han åkte denna gången på en 10-dagarskur av den trevliga antibiotikan Kåvepenin... blä!
Utveckling...(för den intresserade) Maximilian är drygt 8½ månad och tar sig fram på ett sätt som påminner om krypning . Han försöker resa sig längs möbler och går med sin lära-gå-vagn men man får såklart vara beredd för han trillar en del. Han går från liggandes på golvet till sittandes på nolltid
(glad är jag att jag sänkte hans spjälsäng i helgen för ikväll satt han upp när jag kom in till honom).
Han jollrar hejvilt och för någon vecka sedan började han säga mamamamamama men det har han slutat med igen .
Inga tänder har han än men GUD VAD DET KLIAR I MUNNEN!
Han sover fortfarande som en hossa (dvs jättedåligt, för er som inte är infödda skåningar). Han har inga direkta vakenperioder på natten men han vaknar OFTA.
Han äter det jag serverar = burkmat, macka, kex, kanelsnäckor, godis, glass, kycklingfile, diverse frukt och grönsaker och så dricker han välling.
Kort och gott - Han är min PRINS
Manhattan... gotti, gotti INTE alls avis
Vilket underbart väder, man blir ju bara såååååååå lycklig!!! Nästan lika lycklig som Cookie. Grattis till lägenheten!
Mmm... Tradera, man blir lätt beroende. Tack och lov köper inte jag sååå mycket. Jag säljer ju faktiskt en hel del också
Aima & exiteme... var är ni? Det har ju varit jättetyst från er länge nu. Kom tillbaka!
Inga iskallla råd och tips från mig MM. Ligger däremot och tänker på dig på kvällarna så jag inte kan sova . Kan bara hoppas att det löser sig av sig själv. Annars får ni ju hitta ett sätt som fungerar för er.Även om det inte är det ultimata. Livet känns snart toppen igen; det är ju VÅÅÅÅÅÅR äntligen och då känns alla problem triviala (utom ett visst).
Tack för snabbluchen idag AOI och lekträffen ikväll. Nu sover sonen, jag dricker vin och snart ska prinsessan också i säng.
Binis, kom hit här någon dag och lek!
Trevlig helg allihopa!
Jag säger JA till tema och firande av födelsedagar och tycker att det är bra att det är dagis som står för det för då blir det lika för alla och inget barn blir orättvist behandlat. Jag bryr mig inte nämnvärt om Matilda skulle råka bli fotograferad naken när de badar på dagis. Även om jag nog föredrar att de håller sig till profil eller från midjan upp.
Bajs är skoj . Matilda har kiss & bajs-strumpor från designtorget (obs! present).
MM - festligt att du "börrjade krs i sukupnktur ". Jag ställer uppp som frivillig nåldyna!
Grattis till den ofrivilliga avmagringskuren Trulsa . Hoppas den går över snabbt. Du behöver ju knappas avmagras.
På tal om avmagring. Hälsade på en kompis idag som fick barn i söndags. Hon väger nu 4 kilo MINDRE än hon gjorde när hon blev gravid. Hur f-n är det möjligt. Hon måste ju ha gått ner under tiden hon var gravid, eller?
Knyppling, hmm... kanske något för mig. Jag skulle nog behöva meditera lite. Den där hemska magkatarren smyger sig på när jag minst anar. Misstänker att jag kanske STRESSAR lite för mycket. Ja, ja, tentan i Skatterätt är i alla fall avklarad nu. Håll tummarna för att det gick vägen!!! Orkar inte med några omtentor, har inte tiiiiiiiid!
Appropå debatter; hur pass berusad får man vara egentligen när man har barn? Jag menar; en fredag kväll, barnen har lagt sig och man är ensammen med gubben. Är det OK att sluka en flaska rödtjut (eller en ½)? Bara undrar?!
Dagis; bara för att förtydliga min åsikte. När jag säger att jag tycker att det är bra att de firar födelsedagar på dagis så menar jag att det inte behöver vara glass, godis och kakor utan att de gör något speciellt för barnet som fyller år så det får känna att det är "deras dag"! Toppen tycker jag! Det är inte alla barn som har barnkalas hemma och då är det kul att de får fira med sina dagiskompisar!
Oj, vad långt det blir när man snart har tagit sig igenom en flaska vin
Vem åker ut i "Let's dance" ikväll?
Katla - du är saknad
MM - än så länge kan du flytta runt "bråte". Tänk sen när det är dags för visning...
AOI - IKEA på måndag?!
Maximilian har fått sin första tand. Detta firar han med en klubba. Oj, vi får nog borsta tanden ikväll .
Idag var vi i stan och shoppade kläder och skor till hela familjen men som vanligt kom jag hem näst intill tomhänt . J har fått jeans, tröjor, skjorta och skor. Matilda har fått två tröjor, en kjol, tre par strumpbyxor, två par skor och en pyjamas. Maximilian fick nöja sig med ett par byxor, en keps och några bodysar. Och JAG, (en top, som jag får lämna tillbaka för den satt skitfult) ett par trosor och ett par ballerinaskor. VARFÖR kommer jag alltid hem "tomhänt"?! Grrr...
Avis på alla som kan grilla
Trevlig helg allihopa!
Jepp, IKEA blir av imorgon. Tänkte faktiskt sticka strax efter Matilda lämnats på dagis (kl 9). Ska in om Slottsparken och gräva i några papperskorgar först bara. Min käre man har nämligen slängt Matildas helt nya Hello Kitty-kjol och strumpbyxor idag. Jag hade tryckt ner klädena i en svart påse (som vi brukar kasta blöjor i) för hon råkade kissa på sig på lekplatsen idag. Och man tager vad man haver därav det udda valet med bajspåsar för hundar. Han trodde att det var skräp och kastade påsen på väg till bilen . Hoppas jag hittar den imorgon!
AOI & MM - runt 10-snåret på IKEA då?! Hinner ni?
Inte allt tokigt Trulsa !!! Precis något sånt jag är sugen på.
MM - orkar du med åsikter?! Alla bilderna är super!!! utom er sovrumsbild. Bort med tygblommerna från förnstert och dit med något grönt alt. hoppa över blommor helt. Ta bort småtavlorna och släta ut sängöverkastet. Var sover Max nu för tiden
Matilda går från att vara en helt underbar 3-åring till att driva en till vansinne
. Just nu är det krig om hennes mani på strumpbyxor och kjol. Hon vägra att sätta på sig någonting annat! Visst går det att tvinga henne men det blir ingen lycklig av. Hon skriker och gråter hysteriskt om vi försöker få på henne byxor eller overall. Blir snart tokig
!
Glad påsk!
Wow MM är det så kontoret ser ut... Huset ser toppen ut! Vad är det som inte stämmer på SF ritning?
Faf - inte alls avis på din semester - JO!
AOI - när ska vi hinna ses? Jag har skola hela veckan men börjar inte förän kl 13 på fredag. Latte på förmiddagen? (om Maxe-mannen är bättre)
Påsken har varit både upp och ner?! Hunnit träffa min syster en HEL dag = underbart. Hunnit bråka med maken i fredags = inte lika kul. Blev inte bättre av att Matilda just nu är inne i en strumpbyxe-period och hellre är inne ALLTID än tar på sig byxor för att gå ut och leka (när det är kallt). Hon blir helt hysterisk när vi vill att hon ska byta till byxor -UNGE! Samtidigt är hon världens underbaraste .
Lördagen var vi hos min svåger och hans familj hela dagen och hade trevligt.
På söndagen hade vi Matildas jämnåriga kusin här och hon sov över. Min dumma idé att tjejerna skulle få ha en heldag och att kusinen sen skulle sova över. De hade kul men det var svårt att få dem att sova. Kusinen sov som en stock hela natten men Matilda fick komma in till oss. Maximilian har blivit störtförkyld med hosta och feber och höll mig vaken halva natten.
Måndagen innehöll en tripp till IKEA och sen middag hos mina föräldrar som nyss kommit hem från Gran Canaria.
Gud vad trött jag är! Vill bara sova!
Matilda somnade inte förän vid halv tio igår kväll och vaknade sen redan vid halv sju. Sov inte middag på dagis vilket resulterade i att hon SOMNADE VID MIDDAGSBORDET IDAG klockan halv sju! Hon är sååååååå söt!
VG på min tenta i Skatterätt!!! Tjoho! Så skönt att ha det avklarat. Nu kan jag svara på ALLA frågot om skatt och uppskov - NOT!
Ska bli spännande att flyga med de små liven till sommaren. Några tipps på hur man gör resan behaglig för en 1-åring och en 3-åring?
MM =
Grattis Katla ! (fast nu tänker egoisten; nu kommer hon väl aldrig tillbaka till Sverige). Verkligen härligt att det blir lite "aktivitet" för dig. Vi är hemma den 8-9:e. Åker till Turkiet
den 12:e. Matildas kalas får vänta till vi kommer hem (och då är det dags för Maximilians 1-årskalas
)
Härliga Mimmi! Bilderna ser helt underbara ut
Matilda har fått en två-hjuling av farmor. Hon ville ge henne en redan förra våren men det satte jag broms för. Hon nådde ju knappt ner till pedalerna på sin tre-hjuling. Nu är i a f den nya cyckeln ihopmonterad och hon fixar att ta sig framåt men det bromsas en hel del ofrivilligt. Har än så länge bara testat här i lägenheten så förhoppningsvis blir det lättare när hon får komma ut. Annars får hon väl komma upp och lära sig av Mimmi