Inlägg från: AnnaOnIce |Visa alla inlägg
  • AnnaOnIce

Järngänget i Malmö del 11

FAF : Tack för den. "Spyr om AOI". Om du nu ska omtala mig i 3e person kan du väl välja något mer glamoröst citat? Annars får jag sluta helt att skriva här. Ena gången står det "daskar som AOI" eller "Problem som AOI har"... eller AOI sa det ena o det andra hemska.
    Kan du inte skriva "snygg som AOI" eller "en sån bra mamma som AOI" eller "lyckad som AOI".
    Annars måste jag också vara hemma snart o gråta över självkänslan... (vilket jag ju redan gör - sa ju att jag hade livskris).

Trulsa: Det kommer fler hus.. ja, men jag har börjat tvivla. Måste hitta tillbaka... vill jag ha hus? Vill jag detta?
    Kan nog bero på att sist jag hade en tid utan barn på över 30min var när vi var hos Katla. Nu har jag sovit dåligt i 3 veckor på grund av barn som väcker mig o jag har nattat dem båda själv medan mannen varit i Frankrike på skidresa, kurs i Göteborg och imorgon på FCK Köpenhamn-Bröndy fotboll.
    Mmmmm....gr..rrrr.... snart vaknar demonen inom mig.
    Jej e ved att få nok!

Dagens fråga: Varför undrar män varför de inte får sex när det står 6liter mjölk o en gammal ost i kylen istället för Spumante o lite frächa snittar? Fan det e allt som behövs juh, fatta det! Jag vill ha lite kaviar så ska jag nog hitta mina snygga underkläder, inte en sovande karl i soffan.
    Livskrisen fortsätter...

• AnnaOnIce

Iallafall... för dem, precis som jag inte har nåt annat liv än att se tv och melodifestivalen... nr2 var bäst.
    Hon var UNDERBAR. jag grät båda gångerna hon sjöng sin låt! Kanske för att texten var igenkännande, eller bara för att hon var osm en liten fågelunge med underbar röst....

Röstade gjorde jag och också på The ark för jag love Ola Salo.

MM: Läger.. huh.. beror på.. finns det möjlighet till hotell med minibar? Jag vill dock inte jobba, jag är inte van med sånt, jag ammar ju.. om jag har lsutat med det har jag väl semester på sommmaren. Men jag kanske kan vara turist eftersom det också finns i ett samhälle.

go natt.

• AnnaOnIce

Julie e torr på natten sen 1v tillbaka. Det var ett beslut som helt o hållet kom från henne själv. "NEJ jag vill inte ha blöjja, jag vill ha trosor".

• AnnaOnIce

MM:

När jag var fjortis visste jag inte vad glamour var jag brydde mig inte heller ! Men jag tror aldrig jag släpper nojjan som du kallar den...
    Vuxen är jag iallafall, det vet jag. Det kan man vara fastän man bryr sig om ytliga saker.

Men att acceptera ALLA saker (som är standard i Löddeköpinge) o tycka att ALLTING som man "ska" göra e ok. Det finns andra länder andra saker än scoutläger o sälja korv till lokala idrotssföreningen är viktig.
    Är det att bli vuxen att släppa sina mål o drömmar man hade som 20åring? Eller att man vill göra karriär, synas, höras eller bara gå på toa själv. Ska man absolut handla på Ullared o tycka att spyor e ok? Förlåt inte Ullared för folk från Lödde, de handlar på ICA Maxi.

Nej du, jag fick inte barn när jag var 20 (som du) av en anledning o det var att jag ville leva o resa först (ego). Sen kanske jag fick fööör mycket frihet o smak på livet så man längtar tillbaka. Men jag trodde inte man behövde släppa allt som förälder utan kunde fortsätta lite sitt eget liv också. Det tror jag fortfarande.

Om det är något som e 14is aktigt så är det att gå på en massa hempartyn, eller att ha en massa hempartyn. Eller att köpa märkeskläder till sina barn o själv gå i gammalt. Då har man bara fört över sina behov på sitt barn. En del går till och med i likadana kläder som sina barn (typ meandI).

(jag vet att jag kan skriva så till dig MM för du vet ju vad jag menar (BINIS: ta inte illa upp, jag kommer på party när jag kan!)

• AnnaOnIce

FÖRLÅT SL:

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN! jag bytte blöjja när du ringde... tänkte inte på att du fyllde... dumma mig!

Fröken från melodifestivalen hade en sån bra låt... vill köpa den nu!
    Ola Slao är ju inte direkt snygg men hans självsäkerhet gör han sexig... (fast jag tyckte bröstvårtorna var äckligt... - men man kanske kan blunda för de... han har säkert bättre delar hehe)

Såg era barn festivalen? Mina barn sover kl 20 eller ligger kl 20 iallafall, INGA undantag.

FAF: Du kan säkert dölja din osäkerhet för I, men som ni själva sagt kopierar dem föräldrarna. Alltså hur man hanterar konflikter med andra, hur säker man är i grupp mm Ex. om du inte vågar gå förbi nån person för du är rädd för att de ska tycka illa om dig, kommer säker I att göra likadant när hon blir stor även om du har sagt till henne att hon e världens bästa.
    Min lillasyster 15år går runt o säger att hon är så trött och utbränd. (kan det komma från min mammas eviga martyrskap de sista 5åren - yes) Farligt farligt.

• AnnaOnIce

Mejram: Jag har inte försoffats, jag har förslitits o längtar efter glamour... Bara att bo i Stockholm är ju glamour! Malmö e ju lite sån.. hm... du vet... bonnigt.

Ett teaterbesök är absolut en dröm... jag har inte haft barnvakt till Julie ens. T o jag har inte varit ensamma sen Julie föddes... det e 2½år. Det sliter.

I morse tog jag en bild på mig själv med mobilen, jag ser ut som Anna 90 år, no kidding. Jag e iof 33+3mån, men ändå, var e mina ögon?

Jag hade dock aldrig stått ut med om min mamma levt genom mig. Jag e glad att hon hade sitt eget liv o jag fick hänga på henne liksom, det gjorde mig mer självständig. Hon tog inte ens mig till lekplatser, men vi var ju ofta i stall.

• AnnaOnIce

Ok, en fråga till alla.

Hur många skulle vara intresserade av ett litet Fastelavnskalas? Slå katten i tunnan?

Har ni tid o (pengar)lust att klä ut de små... jag kanske ordnar ett i så fall. En söndag.

• AnnaOnIce

behövs inte, här i ockuperat land förstår de danska. har du inte sett snapphanar...

• AnnaOnIce

´får man fika?

kl 19 e försent, julie ska sova kl 20.
    jag har ju ingen barnvakt. t är inte hemma förrän kl 20.30 tisd+torsd.

• AnnaOnIce

MM: Julie kan inte läsa ännu. Iallafall inte på internet.
    Du får gärna vara barnvakt, flytta till Limhamn så kan vi samarbeta mer!

Det ni inte fattar e att hemma på min gata i Örebro får man klaga! Vi kallas gnällbälte och vi gnäller jämt, det e vårt sätt att uttrycka oss. Jag e uppväxt med gnäll o har vant mig men inombords e vi lika nöjda som alla andra.
    Precis som ni skåningar som e kända för att vara dryga, tröga o inskränkta , o ni gör allt för att prata så konstigt som möjligt.

Det där med korvkiosken ä ett svenskt påhitt. I Danmark behöver maninte sälja lotter för att få spela fotboll. Där spelar man bara. Hur gör dom i Brasilien?
    Men i Sverige ska alla vara så duktiga. Det e därför POP säljer så bra. Kvalite o praktiskt även om vi egentligen inte behöver det. Precis som allt annat vi gör.
    När jag bodde i Italien kände jag mig obunden på grund av att slippa de svenska kraven. Jag vill inte vara obunden från mina barn, absolut inte, men jag vill ha mer frihet med dem.

**

Halvkrig hos oss på relationsfronten. Inte bra så nära alla hjärtans dag. Hur firar ni?
    Löjligt eller viktigt?

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11