• Anonym

Hjälp, jag litar inte på min kille!

Som rubriken lyder, jag litar inte på min kille!

Varje dag går jag igenom hans mobil osv. Tror hela tiden att jag ska hitta nåt, men aldrig gjort.

Han har inte varit otrogen eller gjort nåt dumt. Så varför kan jag då inte lita på honom? Jag tror även att han ska hitta nån ny hela tiden, att han blir ihop med nån på jobbet osv.

Vill tillägga att vi har det superbra annars, men snart grejjar jag inte det här längre!

Snälla, hjälp mig någon?!

• Svar på tråden Hjälp, jag litar inte på min kille!
  • Anonym (sara)

Har du blivit utsatt för otrohet tidigare?

• Swettie22

okej jag ska se om jag kan ge dig lite tips och råd....För det förste sluta kolla hans mobil direkt...tänk om han skulle komma på dig med det då kommer inte han att lita på dig istället... för det andra du skriver att han aldrig har varit otrogen eller gjort något annat för att missta dit förtroende....det finns två saker du kan prova
    Ett fråga dig själv vad som gör att du inte skulle kunna lita på honom till 100% du kommer antagligen fram till att det inte finns någon anledning alls till att inte lita på honom.
    Två jobba med dig själv du är bra som du är och det tycker säkert din kille också....

• Anonym (sara)

Jag vet ju inte vad det beror på i just ditt fall, men det är ju vanligt att man beter sig på det sättet när man har dåligt självförtroende och är orolig över att man inte duger.
    Kan du inte tänka dig att gå och prata med en proffosionell? Jag tror kognitiv terapi hade kunnat hjälpa dig med att ändra lite på dina tankebanor.

Jag har själv haft samma problem, men jag har blivit mycket bättre nu Jag kontrollerade så pass mycket och va så orolig att jag till slut knäckte mig själv. Jag var tvungen att inse att jag kan inte kontrollera vad som ska hända. Vare sig jag kontrollerar min kille eller ej så kommer han ändå att vara otrogen om det är det han vill, jag kan aldrig ha kontroll över det. Ta dagen som det kommer. Skulle han vara otrogen så klarar du dig ändå, eller hur?
    Du blir ledsen ett tag, men sen reser du dig och går vidare. Det är inget att vara rädd och orlig för innan det ens har hänt. Och förhoppningsvis kommer det aldrig att hända, och då har du slösat bort ett helt liv med att vara orolig och misstänksam, alldeles i onödan, när du istället kunde varit glad, lycklig och bekymmersfri

• Anonym

Ojojoj....72 klick men bara 3 svar?!

Till er som svarat. Tack! Jag ska försöka! Men får man inte ens kolla mobilen nån gång då och då?!

Ska verkligen försöka tänka som du Sara!

KRam TS

• Anonym (sara)

TS - Jag försökte trappa ner snokandet allt eftersom. Det blir lite av ett beroende Men bestäm dig för att halvera antalet gånger du kollar i mobiltelefonen om du verkligen inte kan hålla dig. Till slut kommer du se det som en frihet att du inte MÅSTE veta hela tiden. Det kan ju vara sjukt jobbigt att hålla på så. Men det tar ju tid att bryta ett invant beteende.

• Anonym (sara)

Jag var så kontrollerande och misstänksam helt utan anledning. I ett förhållande fick jag sedan en anledning när killen faktiskt VAR otrogen, men på något sjukt sätt har det HJÄLP mig
    Det var ju min absolut största fasa, att bli bedragen. Men efter det insåg jag att jag klarade ju mig igenom det, jag var starkare än jag trodde. Så rädslan är inte lika stor mer nu. Jag har ju redan vatt med om det, och jag tog mig genom det då, då kan jag göra det igen. En otrohet är inte hela världen, även om det känns så just då...

• Tröttisen

Oj du vad jag känner igen mig. Jag är precis lika misstänksam och jag tycker det blir värre och värre. Jag kollar inte hans mobil, men har snart letat igenom hela internet bara för att få fram bevis på att han gillar sitt ex eller söker någon annan. Men hallå, hur normalt låter det då! Allting handlar om mitt dåliga självförtroende. Jag tycker inte att jag duger åt honom.

• Anonym (lust)

Frågan är om du litar på dig själv? Tror din osäkerhet på dig själv avspeglar sig i ditt kontrollbehov.
    Det här verkar större och, missförstå mig inte sjukare än vad du nog kan ana.

• Anonym

Vad ska jag göra då?

Svar på tråden Hjälp, jag litar inte på min kille!