• Malin K F

Yrsel!

Hej!

Jag undrar hur ni känner vid järnbrist. överallt där jag läser om järnbrist står det att man blir trött. Men jag tycker inte att jag är det. Men jag blir illamåendde och yr på eftermiddagarna. Kan det vara järnbrist?

• Svar på tråden Yrsel!
  • April Mamma

Jag har typ järnbrist,hade 95 i värde.Vet ej riktigt vad man bör ligga runt för värde.
    Jag känner mig ofta trött och får ofta huvudvärk/lite yrsel på em.
    Äter nu Niferx så jag hoppas att det skall bli bättre.

• Nalle Puh77

Jag har ibland yrsel och svimmningsattacker men mitt blodvärde är bra.

Min BM tror att det kan vara blodtrycksfall.

Be din BM kolla ditt blodvärde.

• Malin K F

Man skall liga på värde över 110 tror jag. har inte kollat mig sen vecka 8. Skall inte göra det förens om 5 veckor heller. Ska åka utomlands till veckan vill inte må så här då!!!

• jannika

Hej!
    Jag tror du lider av lågt blodtryck. Det gör jag och jag blir illamående och får yrsell. Framför allt när jag står still typ i köer och annat. Det är inget farlig utan är övergående. Tror inte att det har med ditt järnvärde att göra. Däremot så berättade min BM att har du för lågt hb värde så blir man lätt trött framför allt när barnet kommit att det kan bli jobbigt för dig att orka ta hand om barnet.

• Pilllis

jag har varit yr i princip sen den dagen jag blev gravid!
    har varken lågt blodtryck eller lågt blodvärde (hb)
    äter mitt val kvinna där man får alla vitaminer,mineraler +järn..
    inget hjälper

• Malin K F

Men jag var hos BM i torsdags och då hade jag 130/70 och det är väl normalt? Mår så till och från under dagen. Men mår inte bättre av att tex gå och lägga mig en stund. Konstigt. Kanske ska ringa BM och fråga vad att göra.

Svar på tråden Yrsel!