Sockerberoende
Socker är en verklig drog för mig..
Många säger att de är socker beroende, Och man undrar var gränsen går.
Jag kan inte sluta, känns som om socker växt fast inne i mig. DEt stör mitt vardags liv, min ekonomi. Hela min vardag styrs av olika socker produkter, eller matsom innehåller mycket socker.
Det hela började när jag var fyra år. Jag har en i min närhet som har överst mig med godis och chips, glass och olika bakelser med mera.
Det hela började men en kasse med kinderägg, när jag var 4-5 år. Jagåt och åt, inte bara på lördagar.. Sedan blev det chips och pixaskar..
Först bara på helgen, sedan blev det mer och mer på veckan, började ljuga om att jag tog e ask eller chips påse.. för de skulle ändå inte veta något för de fanns ändå så många.
Allt växte, ibland hade vi inget hemma. men oftast hade vi något.. så länge jag minns har jag varit en sådan som äter på kvällen, vad som helst..
Jag har haft tur, jag har varit från grunden bra tränat. är rätt stark. Fast har inte haft någon jätte kondis men vunnit på uthållig het och styrka..
Jag har alltid vägt något kilo för mycket enligt "idealen"
Idag är jag 20 år, bor särbo för att jag pluggar.. försökt sluta för det börjar märkas på min vikt. Jag har en sådan kropp att jag skulle se sjuk ut om jag vägde 55 kilo.
Men idag är jag ca 160 och väger 68-70 kilo. Men det syns inte för är ändå rätt ränad, älskat idrott och att röra på mig.
Men det hindrar mig och ruinerar mig att jag måste.
Jag har dålig avföring och dålig sömn, hemskt humör och dålig ekonomi.
Känner mig så hjälplös, jag är fast i beroendet..