• Alexp

Sockerberoende

Hmmm Sockerberoende är/var jag också. inte till den grad du är men jag har några tips iaf:
    Ha ALDRIG sötsaker hemma. Aldrig! Varför ska man ha det?
    Folk säger att det kommer nån som vill ha fika visst dom kan få en frukt! Har man inget så har man inget.
    Prata med din pojkvän och ge honom alla dina pengar så du inte kan falla för frestelsen. Han får föra över om det är ågot speciellt. Det känns jobbigare att ringa pojkvännen en tisdagkväll och be honom föra över
    Sedan kan jag bara säga att bestäm Aldrig sötsaker annat än lördag och när det lbir lördag så ge dig fan på att klara dig till nästa lördag. Gör det i hjärnan till en självklarhet att du inte äter på vardagar och se utmaningen som att klara av att låta bli lördagen bara(detta efter ett tag).
    Jag hade jättestora problem när min sambo alltid köpte godis och gott till mig för att vara snäll. Tillslut blev jag arg när jag bett henne 100 gånger att inte ge mig sötsaker. Nu är hon bätter men köper Fortfarande saker ibland till mig. Jättegulligt men jag vill verkligen inte äta socker!
    Om folk tjatar fråga om dom vill ha någon annan drog amfetamin eller Extasy eller nått du kan ju säga "Det är ju bara lite droger" Det sista var överdrivet men egentligen är det ju samma sak.

Svar på tråden Sockerberoende