• Anonym

Pälsängrar- Jag mår så dåligt.

Hej

Jag undrar ifalla det är fler här som har haft pälsängrar hemma eller som har det hemma nu. Det är en liten skalbagge vars larver lever i ens garderober och äter kläder. Jag är anonym då vissa här vet vem jag är och jag vill inte att detta ska komma fram. Jag har pälsängrar i min lägenhet och jag har haft anticimex här nu och de har sprutat. De sa dock att det kan ta ett år innan man blir av med dem. Det låter kanske som en bagatell men jag har fobi för smådjur.
    Finns det fler som har haft eller har dessa otäcka djur??

• Svar på tråden Pälsängrar- Jag mår så dåligt.
  • bomull

Tuss

Bra ide, fast jag tror inte det skulle bli särskilt populärt...

*ring, ring*

Hej, jag bodde här för x antal år sen, är det okej med dig om jag
    gillrar en fälla för pälsängrar här med det här grisörat?

Kommer naturligtvis och kolla min fångst imorgon.

Inte det, nej.

• Emmeli

Får alltid höra av min far att spindlar är bra dom håller annan ohyra borta! Men det e väldigt ont om spindlar i min lägenhet.. Det e väl därför de andra odjuren har fest

• Venus

Korren *haha* Du kanske borde kolla upp vad det är för spindlar... de verkar ju roliga, du kanske kan sälja dem till en cirkus???

• Emmeli

Dom hoppande sebrafärgade spindlarna har jag stött på när vi tagit hem bananlådor från affären nu när vi skall flytta!

• bomull

Jag har också "spindelhund" men jag skickar bara honom på dom om
    det är absolut nödvändigt.
    (Och givetvis inte dom som springer i taket )

Klarar inte av att döda småkryp, utan nån får snällt bära ut dom.
    Jag är inte särskilt populär när jag kommer skrikandes mitt i natten:
    "Spiiindel"!!! ta ut den!

• Venus

Emmeli, spindlar är även bra för annat... har man dem inomhus så vet man att i det rum de befinner sig i/ spinner nät i finns det inget mögel... Spindlar avskyr mögel... Så jag som är astmatiker är ju då överlcycklig när spindlarna flyttar in för då vet jag att jag inte har mögel hemma och slipper fundera på om jag kommer få problem med luftrören

Fast det är dålig ventilation här så jag måste ha mina mediciner ändå

• Månsi

bomull tror du itne dom skulle gilla de :)

nee jag ska då åka till ikea å köpa burkar till allt katt-hundmat fåhgelmaten mjölet ja rubbet å stor städning :))

• Venus

Bomull Min mamma rev hela duschdraperiet för att det kom upp en spindel på 2 mm ur avloppet när hon skulle duscha...
    Du kan ju funta på vad grannarna trodde när de hörde henne skrika, först pga spindeln, sedan för att hon fastnade i draperiet och sedan för att hon trillade ur badkaret

• Tin o Trolls mamma

Emmeli: Visst är de äckliga!?

Maken vill inte att jag ska döda spindlar (vilket jag med glädje gör annars) så han bär ut de små liven med hjälp av ett glas eller nåt.

Elaka Ekorren.

Svar på tråden Pälsängrar- Jag mår så dåligt.