• Anonym

Nu svarar han inte igen...

Är jag överkänslig så får ni gärna säga till.

Situation: En man och jag har nåt slags förhållande. Vi vet att vi älskar varann och säger det också men förhållandet är långt ifrån självklart. Och vi är inte ihop officiellt.

Jag blev ledsen förut när han inte svarade på mina sms och mail och han skärpte till sig. Han smsade mig ofta bara för att säga att han längtar efter mig och liknande.

Igår pratade vi i telefon och allt var bra och gulligt. Han sa något om att jag blir en familjemedlem snart och sådär. Imorse skulle han ringa och väcka mig men det gjorde han inte. Jag skickade ett sms vid fem att han sovit länge. Inget svar. Skickade ett igen för en timme sen om jag hade sagt något fel igår och om allt är okej. Gissa vad? Inget svar.

Jag vet att allt är okej för jag pratade med hans syster tidigare ikväll som hade varit där. Så varför svarar han inte?

• Svar på tråden Nu svarar han inte igen...
  • Anonym (zoey)

vad är det med folk och deras behov av att smsa hela tiden och dessutom alltid kräva svar? Jag hör till dom som ringer/smsar om det är något jag vill den andra. Kärleksbtygelser vill jag ge öga mot öga. Inte över telefon.

Varför ställde du inte din egen mobil på väckning istället för att sätta ansvaret på honom att väcka dig?

• ajnas

Nu var det väl kanske inte bristen av väckande som var problemet.....

Det handlar om att TS önskar hålla kontakt med denne figur via sms, och han vet att hon tar illa upp/blir orolig/ledsen om han inte svarar, men ändå inte gör det. Märkligt och respektlöst, men det kanske finns en förklaring?

Har du provat att ringa honom? Inte för att "jaga efter honom", utan för att fråga varför han inte hör av sig, och säg IGEN att du blir ledsen när han inte svarar och att det känns som ett problem.

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
  • Anonym (hmm)

Anonym (zoey)

Situationen är långt ifrån självklar mellan dem, och i det läget kan jag mycket väl förstå att man vill ha extra ömhetsbetygelser etc.. Och hur ser deras familjesituation ut.. Detta är kanske något som inte "finns" på papper än...

Klart som sjutton att jag skulle fundera om jag inte fick några svar....

• Vainilla

killar e så.. dom gillar helt enkelt inte o messa... o är man för på... då tröttnar dom...
    så var lite avvikande du istället, då kommer du bli mer mystisk o mer tilldragande.. ja tror killar e rätt trötta på tjejer som är för "needy"
    det lärde jag mig av singellivet iaf

• Anonym

Ja, jag tror jag ignorerar zoeys svar. Och öga mot öga kan vi inte träffas på ett par veckor så...

aa, vi brukar både messa och ringa. Båda två brukar messa saker som att man längtar och sånt utan att vilja något annat och han brukar svara likaväl som jag svarar honom på sånt.

Jag vet inte vad förklaringen ikväll skulle vara, han var ju hemma och gjorde inget speciellt.

Jag ska säga att det är ett problem nästa gång vi pratar men nu får han komma till mig. Jag sa åt hans syrra dessutom att hälsa att jag vill ha ett svar, men det hjälpte visst inte.

Jag blir så förvirrad bara när han jämt säger att vi ska gifta oss en gång och sånt och sen dissar mig så här andra gånger.

• Anonym

Vainilla, han gillar inte att messa det har han sagt. Men han messar ju själv ibland så. Dessutom kräver jag ju inga långa saker men ett kort svar tillbaka är inte för mycket begärt tycker jag.

Jaja, nu struntar jag i honom tills han behagar dyka upp igen. Men jag förstår mig ändå inte på beteendet.

• Anonym (hmm)

Förstår dig.

Varför ringer du inte upp honom och pratar ut om detta?

• Zarah Zofie

Skräm inte iväg honom bara med att reagera för starkt. Lätt för mig att säga kanske men det kan ju hända att han tycker att du kräver för mycket av honom...

Äh jag vet ju inte alla fakta men jag vet att det är jobbigt att vara det som alltid måste svara tillbaka.

Fast på en hel dag borde han nog kunna höra av sig tycker man....

• UppIDeBlå

för mig låter det mer som han ej e redo för riktigt förhållande med dig eller inte riktigt intresserad på så sett inte för att va taskig men saninngen kan va jobbig i bland eftersom du skriver att ni har nåt slags förhållande. Vem vet kanske har flera tjejer å bara säger vissa saker för att göra dig lycklig å ha dig kvar men bara va ja tror behöver ej vara så

• Anonym

Zarah, menar du att det är jobbigt att veta att man måste svara om någon messar en? Fast borde man inte vilja det om man är så kär som han säger? Men ärligt, är det krävande att vilja ha ett svar?

Hmm, jag ska ta upp det nästa gång vi pratar lite löst bara och inte göra det till nån grej.

Svar på tråden Nu svarar han inte igen...