• EmmasHjärtan

Lakan i barnvagn?

Om man har ett barn som föds i juni, vad ska man då har för något i barnvagnen? Finns det sommar-åkpåsar eller har man vanligt påslakan? Ska man ha kudde och underlakan också? Madrass, brukar det ingå eller köper man till sådant också?
    Många frågor på en gång, men jag tänkte att man kanske kunde förbereda sig och sy lite lakan och dyl.

• Svar på tråden Lakan i barnvagn?
  • ÅsaE

Jag fick i och för sig barn i januari förra gången, denna gången är det ju som sagt dax i juni och jag kommer ha lakan och en liten filt i vagnen. Ev. ett täcke med påslakan om det är lite kallare. Kudde hade jag inte till min son under hela de första 1½-åren. Åkpåsen tar inte jag fram förrän det börjar bli höst/vinter.

• Axels och Annies mamma

Madrass brukar ingå, det beror lite på om du har hård eller mjuk lift eller en "riktig" liggvagn.
    Vi hade en "riktig" liggvagn med madrass så jag hade ett lakan i botten, mest för att skydda madrassen. På sommaren är det nog bäst att bara ha en tunn filt eller kanske bara ett tunnt lakan på barnet beroende på temperatur, vi hade kudde även i vagnen.
    Har man en mjuklift är det kanske inte så praktiskt med lakan.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • EmmasHjärtan

Vi kommer ha en riktig liggvagn, så då kanske jag kan ha någon form av påslakan då och ett underlakan som skyddar madrassen då eller?
    Har ni några mått på hur stort påslakan man behöver och så?

• Meleah

Varför inte ett fårskinn som svalkar på sommaren och värmer på vintern? Det har svärmor redan bestämt att vi ska ha för det fick minsann min svägerska när hennes lilla kom för fyra år sen.

Svar på tråden Lakan i barnvagn?