Varför ha barnförsäkring?
Vi har jäkligt krasslig ekonomi, har tre barn och barnförsäkringen går på 400:- per månad, jag har just sagt upp tv-licencen (vi ser ändå aldrig på tv, nu tar vi bort den helt) och försöker knapra in på alla håll.. Stirrar irriterat på inbetalningarna till TryggHansa på lite över 1500:-/månad (nästan 15% av min lön, som är familjens enda inkomst utöver barnbidrag etc) och tänker att tusan heller, ska jag bara säga upp den? De har ju en barnförsäkring genom skolan, inte lika flott som denna, men ändå.... Har hört från olika håll att det är så BRA att ha en barnföräkring, jo, men det vore ju BRA att kunna fira semester också, eller att kunna spara en slant för en gångs skull Funderar på att sätta in 400:-/ månad på ett sparkonto istället för oförutsedda händelser, bra eler dåliga. Men hjälpo, spelar jag nu hasard med mina egna älskade ungar, tänker jag och ser i huvudet deras overallklädda ben sticka ut under en bil. Aaarrghhh... kanske bäst att betala för att jaga bort den otäcka synen, eller? Vad tycker ni? Jag vill gärna höraåde för och emot barnförskringar, behöver helt enkelt få sorterat argumenten lite...