tips mot torr hårbotten!!!
Som rubriken säger; tips mot torr hårbotten efterlyses
Som rubriken säger; tips mot torr hårbotten efterlyses
clearasil mjällschampo mot torr hårbotten med tillhörande balsam......eller lactacyd mjällschampoo,,,,asbra!!!!!! finnes på apoteket....
*problem hårbotten sedan många år*
Som hon tidigare sa clearasil sedan finns det bra på apoteket. Men en kur du kan göra hemma är att lägga olivolja i håret värka( ja känns inte så frecacht ) men om du har nån sjal att ha på huvudet så funkar det. Håret blir jätte fint också.
glömde säga att man får tvätta 2 ggr sedan hehe :p men det kanske du förstd
Jag har köpt Aco mjukgörande hårbottenkur på apoteket. Det är emot torr och kliande, känslig hårbotten, fungerar jättebra.
Kan bara säga,strunta inte i problemen.Då kan man få mjällexem som jag har fått.
Har inte haft särskilt mycket mjäll,men alltid väldigt torr hårbotten och hy.
Nu får jag ha jättestarkt schampo som inte är så bra för håret,och så är det besvärligt med hyn på vintern.
Torrfläckar på sidorna av näsvingarna,och kliande ögonlock!
en frisör sa en gång att jag inte skall använda mjällschampoo för jag har inte mjäll utan "bara" torr hårbotten.
Stämmer precis som rosbusken säger!
Man ska inte använda mjällshampoo om man inte har mjäll!! Ett bra knep är att prova en bra inpackning (köpt från frisör) och massera in det i hårbotten låta värka några min. och sedan skölja bort.
Vet att det funkar på dom som har torr hårbotten, då jag själv är frisör. Funkar det inte så måste du undersöka det hos en läkare och kolla vad det är.