• Sasseluring

    Hur ska vi orka...igen...?

    I tisdags 16/1 gjorde vi UL....i v19.....och mardrömmen kom tillbaka med full kraft!
    Barnmorskans min sa allt....

    Den 23/5 förra året var det samma sak....även det barnet saknade njurar!!!

    Hur i h..vete kan det hända oss IGEN...? Det skulle inte vara ärftligt men nu kräver vi remiss till genetikerna i Lund...vi tror nämligen inte på läkarna här...

    Gjorde UL i v12..då såg allt bra ut. Men det läkaren sa i tisdags var att först mellan v12-16 kan man se det här felet...
    Kunde han inte sagt det tidigare,...????

    Så på måndag är det dags igen...ska föda fram ännu en ängel!
    Som tur är har vi vår pojke på 2 1/2 här hemma..han ser till att vi har annat att tänka på, plus att vi vet att det funkat en gång...

    *ledsen*

  • Svar på tråden Hur ska vi orka...igen...?
  • Hellen68

    Skickar massor med kramar till er... Ta hand om varandra och var rädd om er.

    Kram

  • Frusna flickan

    Fy så hemskt och sorgligt för er! *ledsen för er skull.

    Men hur kan de se sånt nu? Jag menar är de säkra på att barnet SAKNAR njurar.

    Jag frågade om just njurar på mitt UL och då sa bm att de kan man inte se men visade urinblåsan och sa att eftersom den ser normal ut så finns njurar. Fanns ingen synlig urinblåsa? Jag menar, var de helt säkra?

    Fan vad ledsen jag blir för er skull om denna mardröm verkligen är sann. Jag hoppas i alla fall att allt går bra med "förlossningen" och att ni tar igenom det jobbiga snart.

    Ja, kräv verkligen att genetikerna utreder!

    Skickar många kramar!

  • Sasseluring

    Hej Frusna flickan!!!

    Visst kan de titta efter njurar. I alla fall när barnet är så stort som i V19. Det här barnet har varken njurar eller urinblåsa.
    I v12 fanns gott om fostervatten vilket läkaren sa till oss tydde på att det fanns njurar. Men tydligen kommer inte fostervattens mängden att påverkas förrän veckor senare om njurar saknas.

    Förra gången saknade vår änglapojke ena njuren och urinblåsan.
    Ni hör själva.... Till och med jag som inte är läkare fattar att det här måste vara något genetiskt... Risken att man ska drabbas av samma fel två gånger på raken kan ju knappt finnas!!!

  • Kyoko

    Åhhh kramar till dig så överjävligt livet är ibland och flera gånger för vissa .

    Förlorade min son i kromosomfel men vi fick genast en remiss till genetiker. Det har varit otroligt påfrestande att få veta att jag bär på en genetisk förändring som ger mig barn som inte överlever även om det finns chans till helt friska barn också. Men vi har nu påbörjat en ny resa för att genom IVF/PGD få syskon till Buster med teknikens hjälp kan man undvika att stoppa in sjuka embryon. Vill bara visa att om det är genestiskt så kan det finnas hjälp att få så att du inte tappar helt hoppet om syskon till din son. Du får gärna kontakta mig om du vill veta mer.

    Stor kram till dig i din jobbiga stund och önskar dig en morgondag av hopp och inte bara förtvivlan.

Svar på tråden Hur ska vi orka...igen...?