• Trojka

min sambo snarkar!

Jag blir vansinnig!!! Det började för några månader sen och nu är han dessutom förkyld (=MERAAA snarkningar och HÖGRE *suck*)...

Det spelar heller ingen roll HUR han ligger (rygg, sida, mage), han snarkar lika mycket ändå. På inandningen låter det som "vanlig" snarkning, på utandningen låter han som en kaffebryggare (liksom tjuter, piper och pustar).

Gissa hur väl jag sover? Till saken hör dessutom att han är väääldigt svårväckt, man blir liksom tvungen att ta i med hårdhandskarna...typ rikta en hård spark mot smalbenet eller drämma till honom i skallen (låter jätteelakt jag vet, men han vaknar inte annars...).

Har för mig att det ska finnas någon slags nässprej mot snarkning? Kan detta stämma och är det isåfall på recept eller? Finns det något annat man kan göra?

Skilda sovrum känns ju inte så aktuellt när man är ett par i 22-årsåldern direkt...

HJÄÄÄLP MIG!

• Svar på tråden min sambo snarkar!
  • solrosblad

Vet hur du har det ... samma problem här. Min sambo ska få en bettskena så jag hoppas den hjälper. Jag får nästan varje natt flytta mig till ett annat rum annars skulle jag få rejäl sömnbrist. Sambon lider av att han snarkar och känner sig aldrig utvilad.
    Ta kontaktmed er husläkare så kan han/hon hjälpa er vidare med problemet. Jysk säljer kuddar som tydligen ska motverka snarkningar, vet inte om de hjälper för vi har inte köpt ngn än, men funderat på att pröva en sån kudda iaf.

• Vanessa1

Jag har lite samma problem!
    Jag tror inte att min sambo har börjat snarka mer på sista tiden , det är mer troligt att det är jag som inte sover så tungt längre. Men jobbigt är det!!!
    Det räcker ju att vakna av att man måste på toa eller att benen har somnat!

Jag har faktiskt börjat med öronproppar, de orange som säljs på apoteket, funkar jäte bra!
    Såg även igår i någon hälsokostaffärs reklamblad, tror det var Life, att de hade något spray mot snarkning! Ingen aning om det funkar då??

Lycka till, börja med öronproppar och se om det hjälper, jag hör inga snarkningar när jag har dom!

• mamma37

Min man har haft liknande problem.....Han fick utskrivet tabletter som vidgar och en sorts nässpray och det har hjälpt! Lyck till! Ge inte upp!

• Trojka

Min sambo klagar över samma sak, att han aldrig känner sig utvilad.

Ska försöka övertala sambo att ringa husläkan imorgon.

• Trojka

Vanessa1!

Skulle köpt öronproppar för länge sen om det inte vore för att vi har en liten 1½åring som vaknar ibland på nätterna, det vill man ju inte missa. Men tack ändå!

• Trojka

Mamma37!

Så det finns verkligen nässprej mot snarkning? Har det fungerat bra för er?

• Alicia05sMamma

Trojka: hahaha *ursäkta att jag skrattar* Men jag känner igen de såååå väl. Min sötis sover oxå väldigt djupt. Brukar oxå få sparka till eller knuffa på honom. Brukar ta ett par kuddar & lägga under huvudet på honom, de brukar få tyst på snarkandet.

Men jag håller med. Man blir helt vansinnig av att ligga vaken & lyssna på en som snarkar så taket nästan lyfter.

• Nirnaeth

Min sambo snarkar inte, som tur är. Men han har en annan väldigt irriterande ovana när han sover, som driver mig till vansinne!!

Han ligger och slår ihop tänderna, högt! Vid varje utandning, eller också bara ett frenetiskt smällande.

Mina graviditetshormoner vill kväva honom med kudden! Jag sover väldigt dåligt sen jag blev gravid, och minsta lilla stör min sömn. Att då ha en karl som ligger bredvid en och smäller med tänderna är så fruktansvärt enerverande.
    Han har alltid gjort så, och förut har det väl också varit irriterande, men jag har iaf kunnat sova. Nu börjar det bli kris. Han har iaf insett att han måste göra nåt åt det.
    Förut har jag mest skällt lite på honom, för att han förstör tänderna, och att han måste söka hjälp. Men nu är det så irriterande, så nu skiter jag i hans tänder, jag vill bara få sova en natt utan det där jäkla smällandet.

Oj..är visst fortfarande lite grinig märker jag

• Trojka

Nirnaeth!

Ha ha! PRECIS så kan jag känna med när sambon snarkar å lever om... -Dööö din jäääkel!

Sambon snarkade lite innan jag blev gravid med (Kanske lika mycket? Kanske jag som blitt känsligare?), men som du sa...har man redan svårt att sova som det är så avhjälps ju inte problemet med en sambo som lever fan.

Jag lider med dig!

• hampus mamma

Har samma problem med älsklingen oxå.
    Så nu förtiden låter jag honom sova vidare på soffan om han har somnat där.
    Men i stället för kanske ställa till med skada *slå honom i huvet*

Så har jag ett litet tips som funkar alldeles utmärkt.
    Jag brukar smyga in mina små isbitar till tår mellan hans lår ganska högt upp
    Funkar varje gång, haha han vaknar till med ett ganska ljudligt *rys* o fattar inget
    Det är ju inte som om han kan rå för det. Han har blivit utredd o sovit med en sån där mätare så nu väntar vi bara på resultatet.
    Men jag såg att ni pratade om nått näs spray jag är väldigt nyfiken på vad det va för nått, hellre det om det funkar än en operation,

lycka till med era snarkisar

• Trojka

Hampus mamma!

Vore jag så smidig så jag kunde få upp isklumparna (jepp, isiga fötter här med ) så högt skulle jag med nöje göra det! Får väl testa med områdena jag når då...

Lycka till själv!

• Glass

Min sambo börjar snarka när han gått upp ett par kilo i vikt, men han slutar om han går ner dem igen.
    Är din sambo överviktig så kan det kanske hjälpa

• Trojka

Glass!

Visserligen har han sympati-ökat i vikt i och med min graviditet, men överviktig är han inte.

Fast i detta läge börjar man ju bli desperat, så från och med NU går han på sträng diet!

• mon

Bebis2005: Jag har mer lust att ta ett par kuddar och lägga över huvudet på min man som har snarkat enligt trådstartarens beskrivning i över en månad nu! Inte vaknar han när man sparkar på honom hell! Grr, och nu sen någon vecka tillbaka ligger han dessutom och hostar nätterna igenom! Blir galen!

• Glass

Trojka - Min sambo är inte heller överviktig. Väger vanligtvis 70-72 och är 170cm lång. Går han upp till 75 så snarkar han.
    Det har han gjort nu, så nu är han nyttig och joggar och jag sover med öronproppar

• myself

Min snarkar oxå Men han slutar iaf om man lägger honom på sidan.. men det är noog irreterande att behöva vakan och göra det några ggr om på natten *suck* Jag är väääldigt lättväckt oxå!

Svar på tråden min sambo snarkar!