• Labolinaa

    Charlotte Perelli....

    Visst är det trist att folk tigger pengar av Perelli men......

    "- Vad tror människor? Att jag är gjord av pengar?"

    Köper man en villa för mer än 10 mille så lever man knappast dåligt.....

    www.expressen.se/index.jsp

  • Svar på tråden Charlotte Perelli....
  • Attol

    Jag är också ett stort fan av Charlotte,hon är ju från grannbyn i småland ,jag tycker hon gör helt rätt i som lever för de pengar hon sliter för,det är ju upp till henne liksom,sen är det synd att folk tigger,jag tror nog att hennes "gåvor" går främst till familj och vänner i så fall,borde även gå en slant till mig som trots allt bott 3 mil ifrån henne i MÅNGA år,inte för att hon vetat om det...men ändå..jag ska nog skriva jag med

  • Angel med Kevin

    Men bara för att man har ett hus för 10 millar.. ska man ge pengar till alla som frågar då?
    Bra en undran...

  • VIVO

    Men ingen kan ju veta hur mycket pengar dom har förutom dom själva eller hur??

    Jag gillar också henne skarpt!

  • Angel med Kevin

    svenska kändisar är inte speciellt rika.. och som sagt.. bara frö att dom bor i en dyr villa har dom säkert så dom klarra sig... men inte så bra för att kunna leva på dessa pengar livet ut och skita i o jobba

  • Labolinaa

    Det jag ogillade är att hon får det att låta som om hon inte har mer pengar än de flesta av oss men jag anser att köper man ett hus för mer än 10 mille så _har_ man en rätt god ekonomi. För även om de har lånat pengar så borde de ju ha råd att betala för sitt boende.

    Dock tycker jag inte att hon ska skänka pengar till tiggare...

  • Angel med Kevin

    har man pengar har man ofta utgifter i samma kaliber..

  • Angel med Kevin

    klart dom har pengar.. men ibland verkar det lite fult att ha mycket pengar.. ingen här vet väl exakt vad dom tjänar per år ??

    INgen som tänkt på att dom kanske t.om sparat ihop en del av insatsen t.ex ? jag tror inte dom får så mycket gratis här i livet som man kanske kan tro..

    Skenet kan bedra..

  • Trynträ

    Det är väl bättre att skänka pengarna till en ordentlig organisation än att ge pengar till var och varannan som tigger. Man vet ju ändå aldrig om personen är den han utger sig för att vara.

  • FancyFace

    Jag gillar henne och tar inte åt mig speciellt mycket.
    Sen tycker jag inte man ska skryta om pengar för man vet aldrig när man blir uttnytjad av folk. Jag säger inte att Charlotte skryter eller nåt men det är inte konstigt att hon inte vill ge pengar till nån hon inte känner.. Inget ovanligt tror jag

  • cuteangel

    YES!!! Hon har JOBBAT för sina pengar!! Trött på att det skulle vara FULT att ha pengar! Varför ska hon inte få njuta av sina pengar som hon faktiskt själv har jobbat för??
    Förstår henne till fullo.
    Själv är jag fattig som en kyrkråtta men missunnsam och avundsjuk på andra kommer jag aldrig bli...sålänge de själva jobbat för sina pengar

    Mao..jag gillar INTE sånna som paris hilton...

  • Miss Daisy

    Jobbar man och sliter mycket så förtjänar man lön för mödan. Varför ska man ge bort pengar bara för att man tjänar mer än de flesta? I sverige kan man få socialbidrag så man behöver inte svälta så jag skulle hellre ge pengar till tredje världen om jag vore Charlotte. Och om jag inte minns fel så har hon väl ett fadderbarn? Jag hatar denna typ av svartsjuka, klart man ska få lyxa till det och bo fint när man sliter.

    Jag har träffat Charlotte ett par ggr via jobbet. Tycker hon verkar vara en jätte gullig tjej, inte alls divig eller tro sig vara förmer.

  • Mumin

    Jag tycke inte att man kan tigga pengar av folk bara för att de är rika men jag tycker att det är korkat av C.P. att säga det där med att hon inte är gjord av pengar, alla vet ju att hon har gott om det.

    Nu blir det lite ot här men jag tycker att Charlotte är blåst och elak. Hon framhäver det där med att det är så enkelt att jobba när man har spädbarn och det är det ju - om man har en man som är hemma eller en barnflicka!! Och framför allt om man dessutom har med sig barnet på jobbet men någon annan tar hand om det under tiden som man jobbar...
    Och det där uttalandet hon gjorde när hon var gravid - att hon inte tänker vara mammaledig och ligga i en soffa och käka praliner i ett år. Alla lever faktiskt inte som hon.

  • AnnaKlara

    Jag vet inte, men man kan ju tolka hennes uttalande som att "bara" för att de köpt en villa för 10 miljoner, så betyder det inte att de har 100 000 kronor att skänka bort lite nu och då när någon ber/kräver. Lätt att säga nåt sånt kan jag tänka mej, om hon känner sej trängd.

    Jag tycker inte heller att man ska behöva skämmas för att man har pengar. Det är väl upp till en själv om man vill köpa en skötväska för tiotusentals pix, om man nu har pengarna? Man kan ju liksom inte avstå från saker bara för att det finns folk som har det sämre än en.

  • Molnet

    Helt klart medialt uppblåst, det är ju uppenbart när man väljer att vinkla det på det sättet och få henne att låta som en snål och pengakåt människa.

    Det jag ville få fram var att hon faktiskt har pengar, så att använda sig av metaforen att man inte är gjord av pengar när man å andra sidan väljer att handla attiraljer och boende för över de övre normalnivåerna tycker jag är både löjligt och att fördumma människor. Men som sagt, vi vet inte hur hon _egentligen_ har uttalat sig och hur media har valt att vinkla det hela.

    F ö missunnar jag henne inte att bo i miljonvilla eller handla manolo blahniks för tusentals kronor, det är hennes pengar att göra vad hon vill med och det sista jag vill just nu är att bo i villa och vara stenrik. Tycker bara hela historien är absurt kvällstidningskvaller.

  • Bobjunior

    Min styvfar och hans bästis är några av Sveriges rikaste, sicket jävla skämt o ge pengar till socialfall som inte kan sköta sin ekonomi. Skaffa ett jobb o gör rätt för er

Svar på tråden Charlotte Perelli....