• Nahla

Dessa namnlappar till kläderna??

Vet någon vart man kan köpa dessa namnlappar som man kan fästa på kläderna till ex. dagis? Finns väl dom som man kan sy och stryka fast.. =)

• Svar på tråden Dessa namnlappar till kläderna??
  • Trollunge06

Du kan beställa på nätet, sök på "namnlappar" på Google eller liknande så hittar du massor. Köp dock inte från Filur namnlappar, de är helt värdelösa och lossnar efter endast ett par tvättar.

Jag tycker att det är bäst att skriva namnet med textilpenna direkt i plaggen istället, t ex på lappen i nacken på tröjor.

• Trollunge06

Glömde skriva att dem jag beställde från Filur skulle man stryka på, men de var alltså inte så bra...

• Tjohalia

finns på nätet, annars är det mycket enklare med en vanlig märkpenna, kostar ca 30:- och räcker hur länge som helst. Det är MÅNGA plagg som ska märkas, jag hade aldrig orkat dra fram strykjärnet varje gång jag köpt nåt nytt...

Joline ska få en lillebror i februari
  • Peos Mamma

fråga på ditt barns förskola.....de brukar ha lappar från olika företag...
    KRAM

• Nahla

Ok,tack så mycket. Ska införskaffa denna penna som man kan märka med. Verkar vara den bästa lösningen egentligen. Håller med Tjohalia,skulle nog aldrig orka dra fram strykjärnet varje nytt plagg och börja märka på så sätt. :)

• Miss Lau

Jag skriver namnet med en vanlig kulspetspenna, håller tvätt efter tvätt.

• Muppmamma

Trollunge06: Vi har de namnlapparna och de sitter som berget!!! Är ju dessutom garanti på så om de lossar är det bara att ringa/skriva till dem. Viktigt dock att ha rätt temperatur på stryckjärnet!

• atelli

Vi har märkpenna, stryklappar och sylappar. Använder dock aldrig stryklapparna. Mest märkpenna, men ibland är lapparna i kläderna svarta och man kan inte märka på dem så då syr jag istället. Ibland är det också praktiskt att få sylappen som häng-hank när det saknas i tröjor o jackor.

Så penna och sylappar är mitt tips!

Och sen att bara ha efternamn på lappen, har man förnamn måste de märkas om ifall det blir syskon och om man har telefonnummer kan det ju lätt bli inaktuellt ifall man flyttar!

• soraya

Jag syr bara. Då vet jag att det håller.

Dessutom kan de lätt sprättas bort när man vill ge kläderna vidare eller sälja på Tradera.
    Det blir trist och fult att skriva i kläderna, tycker jag.

Svar på tråden Dessa namnlappar till kläderna??