• Wailea

Snygga glasögon till barn?

Som rubriken låter! Behöver hjälp att hitta någon optiker som har stort utbud av snygga barnglasögon för en 4-5 åring! Linköping/Norrköpingsområdet eller Stockholmsområdet.

Vill Inte ha bågar som tar hela uppmärksamheten, modet nu verkar vara barnbågar med jättemycket starka färger men vi vill ha sådana som smälter in i ansiktet och är mer osynliga om ni förstår vad jag menar.

Gärna med endast båge upptill (mer opraktiskt, jag vet!) eller andra bågar i silver, grått eller ljusare blått. Rektangulär form!

Snälla, är så tacksam för tips på de som har stort utbud!!! Tar gärna emot bilder på era barn i min inbox om de har glasögon som ni tror liknar min beskrivning!

Alla tips och förslag tages tacksamt emot!

Är också nyfiken på var gränsen går på översynthet för att man ska behöva glasögon? Hur ser recepten ut för era barn med glasögon, dvs vilken styrka?

• Svar på tråden Snygga glasögon till barn?
  • Racka

Min kille har ett par rektangulära glasögon med tunn båge i mörk grått. Han har alltid haft diskreta o ,enligt mig, riktigt snygga glasögon. Han fick sina första när han va två o ett halvt år o jag bara vägrade plastiga äckliga barnbågar i vidriga färger!

Har även kollat på glasögon med båge upptill nu sist han skulle byta men de klädde inte honom i slutändan. Jag köper hans glasögon på synsam o jag lovar att de tycker jag är asjobbig! De får nämligen plocka hem alla möjliga sorter åt oss så vi kan välja i lugn o ro. Utbudet på barnbågar ser alltid så torftigt ut, men det finns så mycket. Jag brukar bara beskriva hur jag vill att de ska se ut så fixar de fram fler på ett par dagar.

• Cia o krabaten

Jag skulle också säga synsam
    Dels för att de stora butikerna har bättre utbud och dels för garantin

• Wailea

Det finns en butikskedja som har 2par barnglasögon för 995kr! Inte där vi bor men kanske värt en utflykt! Det är ju inte så dyrt att börja med om man måste byta efter ett tag. Bra dessutom med 2 par ifall det ena går sönder & kanske kul med omväxling om man tar olika bågar

Om man då får 2 par tror ni med erfarenhet att man absolut måste ta behandling mot repor? Det kostar nästan lika mycket som glasögonen i övrigt ju... Hur länge tror ni de fungerar utan, man har ju 2 par och efter 1år ska man kanske byta i alla fall...

Svar på tråden Snygga glasögon till barn?