• Mafioso

Vilken Greklandsö är bäst

Vill åka till Grekland i spetember med dottern som då kommer att vara 1 år och 9 månader gammal. Hade tänkt på Korfu, men hittar inget bra hotell där (har presentkort på Ving så därför kan jag ju bara välja mellan deras utbud).

Vilken ö tycker du är finast i Grekland? Något relativt lugnt ställe då med fina stränder förstås!

Tips tas tacksamt emot

• Svar på tråden Vilken Greklandsö är bäst
  • L E A

jag har varit på

Kos
    Korfu
    Kreta
    Lefkas

jag måste säga att jag gillade mest Lefkas - väldigt barnvänligt ...

Linnéa - Eva - Alicia
  • Mafioso

Aha, har kollat lite på Lefkas faktiskt. Vilken stad/ort var ni i?

• L E A

oj nu var det mer än 8 år sedan ... så jag minns faktiskt inte, jag var gravid med min minsting som fyller på tordag nästa vecka o jag hade med mig min stora som var då 2½ år, alla då var väldigt glada över barnen, har jag kännt överallt i grekland i ofs.

Vi bodde ca 50 från bargatan o vart inte störda trots det, vi var där i maj försäsong ...

Linnéa - Eva - Alicia
  • Ronille M

Hej,

Jag var i Lefkas i somras ( Nidri ) och tyckte sådär om det. Ingenting speciellt alls... Jag hade valt att åka till Zakynthos ( den renaste ön av alla Greklands öar jag varit på...) eller Kefalonia ( tyvärr tror jag inte att Ving reser dit ) Sedan fungerar ju alltid Kreta.

Lycka till

• Mizza

Kreta!!!
    Var där för 1½ år sedan. Det var toppen! Vi ska helt klart åka dit igen. Barnvänligt, fin-fina stränder, god mat, stor sol , och fint hotell.
    Har varit på många Grekiska öar och nog tycker jag att Kreta är bäst och näst bäst är nog Rhodos.

Lycka till!

• Gloire de Dijon

Har bara varit på Korfu. Jättefint och bra, men mycket mygg! Eftersom jag verkligen hatar myggor hade jag nog inte åkt dit igen om jag skulle välja (men då vet jag ju inte om det finns mygg i hela Grekland).

• Mamman med två pojkar

Sunwing Resort Kalithea på Rhodos ligger mig varmt om hjärtat, här får du den perfekta semestern med dina barn.
    Det finns strand på anläggningen och runt om på Rhodos finns fina stränder bland annat i Faliraki, där finns det dessutom ett vattenland värt ett besök.

Jag älskar Rhodos och har varit där nio gånger varav tre gånger på Sunwing Resort, kan tyvärr inte jämföra med någon annan ö då jag dragits tillbaks till Rhodos när det varit dags för semester men det är nog ingen slump att ön är så populär.

• maria1978

Rhodos säger jag med

Äta gott i gamlasta´n och sola och leka i vattenlandet.

• Mamman med två pojkar

dina barn skrev jag visst, ditt barn ska det ju vara.
    Kan passa på att tillägga att alla barn äter gratis från en egen buffé om en vuxen äter i någon av restaurangerna.
    Här finns lekpark och poolområdet är jättebra, sist men inte minst så går det runt en nalle och en giraff som heter Lollo & Bernie, min son pratade inte om något annat när vi åkte hem, de är stora idoler för honom än idag (var där förra året).

Svar på tråden Vilken Greklandsö är bäst