• Mafioso

Vilken Greklandsö är bäst

Vill åka till Grekland i spetember med dottern som då kommer att vara 1 år och 9 månader gammal. Hade tänkt på Korfu, men hittar inget bra hotell där (har presentkort på Ving så därför kan jag ju bara välja mellan deras utbud).

Vilken ö tycker du är finast i Grekland? Något relativt lugnt ställe då med fina stränder förstås!

Tips tas tacksamt emot

• Svar på tråden Vilken Greklandsö är bäst
  • Becka

liten mysig och genuin ö, begränsat håligång/disko osv nära till Athen, vattenpark, få sandstränder, motion (om man vill) =POROS
    det är nog min favvo greklandsÖ

Men Kreta är också fint, finns ngt för alla

• Ekorrfamiljen

Syrran och jag planerar att resa någonstans i vår med våra bebisar som då närmar sig året.

*Ska man boka något speciellt boende, hel-/halvpension eller lägenhet? Vad tycker ni?

*Hur är priserna i Grekland nu och hur mycket ska man räkna med i fickpengar för mat/shopping/nöjen per vecka?

*Är det speciella vaccinationer som krävs när man ska dit och behöver kidsen eget pass?

Många frågor, men jag har inte varit utomlands på typ 20 år!!

**Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • mattispadd

inte Laganas på Zakynhtos i allafall;( så hemskt och bara massa fylla

Kreta är nog att föredra eller korfu...dom flesta öarna är ju barnvänliga ...

• Tildarut

Skiathos är jättemysig med många fina stränder!

• AL79

Rekommanderar Zakynthos. Har varit på "nästan" alla grkiska öar, men tyckte bäst om Zakynthos. Rent, snyggt, lugnt, mysigt och verkligen underbart semester stelle. Vi reste med apollo och bodde på Anastacia Beach sommaren 2005.

Mamma till Alexander född 15. augusti 2006
  • Fialotta 85

SANTORINI

Svrta fin korninga lava stränder, resturander på kanten till standen (man får sand mellan tårna)
    Inga jobbiga höjd skilnader (beroende på vart du bor så klart)
    Heeelt underbart jag var där med mina små och åååhhhh vad dom älskade det..

Annars så är kreta väldigt bra...

• eleonore

Jag har varit på Skiathos. Otroligt fint, men alldeles för backigt om man är en barnfamilj (tycker jag).

• Jenkan82

Rhodos är kanonställe, men jag har inte varit där med barn. Bara som gravid.
    Men jag har hört att Sunwing resort på Rhodos ska vara kanonbra!!

• Ekorrfamiljen

Puffar för mina frågor. *pekar uppåt* Behövs vaccinationer om man ska till Grekland? Vilken tid på året är bäst om man vill ha lite sol och värme?

**Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • Klarakluck

jag har varit på hydra, egina, poros, paros, andros, santorini, kos, kreta och naxos.

Skulle säga att naxos det jag rekommenderar mest. Ingen party ö, lugn och fin men stor så man kan resa runt. Jättefina stränder

Svar på tråden Vilken Greklandsö är bäst