• Monialinda

Liten fråga bara om rosenrot igen :S

Hej
    Har en liten fråga om rosenrot igen bara :) Jag vet att jag är jävligt frågvis men men ngn måste ju få vara det med.

JO jag ska börja med Rosenrot men jag hinner inte få dom innan mensen jag ska ha den i dag eller underhelgen men kan man börja med rosenroten på onsdag eller ngt i stället???? vill ju inte vänta en helmånad till. Vill ju kolla om det funkar att bli gravid med dom innan jag söker hjälp hos läkare.

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Liten fråga bara om rosenrot igen :S
  • mysFlisan

hmm alla har vi ju olika uppfattning om just rosenrot och för vissa verkar det funger andra inte. Jag har själv inte testat men var på väg men ändrade mig och gick till läkaren istället för att få hjälp på en kunnig väg....
    Jag har hört (säkert som många andra) att man har lätt att bli gravid med rosenrot men så kommer man till det stora "MENNET"(MEN) det ökar oxå risken för missfall och inte bara de första veckorna utan genom hela graviditeten!!
    Det skulle ju vara hemskt om´man gått igenom flera veckor och så händer det nåt tråkigt...
    Jag har inte läst det själv men många oberoende av varandara har sagt att det finns bevisad studie på detta,jag har försökt hitta det någonstans oxå men inte lyckats....
    Jag skulle ta det säkra före det osäkra trots allt och gå direkt till läkaren och få hjälp på så sätt...
    Jag ville bara säga vad jag hört så man får den infallsvinkeln oxå och inte bara att det kan fungera jätte bra,inget för att vara negativ utan man borde lyssna på allt i slutändan iaf..självklart gör man ju vad man vill med vad som sägs och jag önskar dig all lycka till!!!

• Jeanette

Jag blev gravid med hjälp av rr!
    Ang mf risken så är det bara här på fl som de ryktena går! Enl min gyn påverkar det inte!
    Nu ska/bör man inte käka rr vid en graviditet men så är det ju med all hälsokost!

Vi som väntar rrbebis har en tråd o än har ingen fått mf/ma där!

Är själv i v.27 nu!

Klart man bör gå till läkaren för o utesluta ev andra fel!
    Jag hade själv ingen äl o fick käka pergo för o bli gravid!

Läs min "kamp"!
    Lycka till!

www.familjeliv.se/Forum-7-128/m9572359.html

Kramiz

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?. Väntar rosenrot bebis i april! .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?
Svar på tråden Liten fråga bara om rosenrot igen :S