Teutonia Quinny Freestyle? Bra vagn? Dåligt?
Vi funderar på att köpa Quinny Freestyle men endast sittvagnen till vår kille ngn som har erfarenhet om denna vagn är ni nöjda och var´d är bra och dåligt?????
Hjälp mig i denna djungel..
Vi funderar på att köpa Quinny Freestyle men endast sittvagnen till vår kille ngn som har erfarenhet om denna vagn är ni nöjda och var´d är bra och dåligt?????
Hjälp mig i denna djungel..
Ho ho....
Ingen där?
Jo, jag är här...
Finns alltid för dig, gumman
Kul!! haha
Lite sen, men den här vagnen har i Norge blivit mycket dåligt omtalad. Det man inte tänker på när vagnar vinner bäst i test osv. Är att det är bara det årets vagn som har vunnit testet. Nästa år är det en ny vagn och då gäller inte bäst i test längre.. eftersom tillverkaren oftast lägger till sådant som mammmorna vill ha på vagnen och ger då resultatet att vagnen inte scorar lika högt på testen. Denna vagn är ett perfekt exempel på detta! Den tippar otroligt lätt, eftersom tillverkaren lätt den bli vändbar åt båda hållen EFTER att den vunnit bäst i test...samt andra ändringar som gynnande försäljningen.. Därav blev stabiliteten mycket påverad.. Ville bara dela med mig av nyttig information..
Tack för informationen.......
Rekomenderar Teutonia Spirit S3 i stället
Lätt (lättare än Freestylen), smidig och otroligt lättkörd.
www.teutonia.se/spiritS3sitt.htm
S3 tråd
familjeliv.se/Forum-3-141/m15726425.html
ang, Quinny freestyle, i Sverige blev den "bäst i test" av Vi föräldrar vintern 05 (iofs ett tag sen.. )och redan då var sitsen vändbar... tror inte de har ändrat sin modell av freestylen sedan dess faktixt. vi har en sån å vi har varit jättenöjda men ett tips är ju att du provkör den i butik först m sonen i å jämför m andra vagnar, vad jag tycker e bra kan en annan tycka e dåligt, smaken e ju olika.
Tack för alla svar.. Skall kolla in Spirit oxå..
Vill iaf ha en vagn man kan vända sittdelen.. Vill ju kunna se min 6 månaders kille
Har en Quinny Freestyle 3XL comfort som vi är mycket nöjda med. (Se www.quinny.com för bilder).
Anledningen varför vi är nöjda:
1. Barnet kan sitta med eller mot fjärdriktning, vilket är ovanligt för en trehjuling.
2. Man kan sätta pa en Maxi Cosi bilbarnstol pa chassit istället för sitsen, praktiskt om man är mycket ute med bilen och handlar. Da behöver man inte rycka barnet ur bilbarnstolen varje gang man lämnar bilen.
3. För nyfödda finns det en hardlift som man kan sätta pa chassit ("Dreami").
4. Även om barnet har växt ur hardliften (som jag tyckte var lagom stor) kan barnet ligga i vagnen pga att ryggstödet gar att fälla ner till fullt liggläge. Om man vill bespara sig utgiften för "Dreami" gar det ocksa att använda vagnen med en no-name mjuklift.
5. Vagnen har ocksa handbroms, som vi tyckte var bra när man var ute i brant terräng.
6. Vagnen blir ganska platt om man fäller ihop den. Hjulen gar lätt att ta av och vagnen blir da ännu mindre (bade plattare och smalare) om man ta med den i en fullpackat bil när man aker pa semester.
7. Hjulen är stora och luftpumpade vilket ger smidigt gang även i slask.
8. Framhjulet kan rotera 360° (gar även att lasa) vilket är praktiskt när man är i affärer, aker hiss. Det gar lätt att styra vagnen med bara en hand.
9. Vagnens klädsel bleks inte och är smutstalig.
10. Vagnen är säker och tippar inte. Valdes till och med till bästa vagn: Ref. "Test av sex trehjuliga barnvagnar och två fyrhjuliga vagnar med svängbara framhjul", DN KONSUMENT test i början av 2006.