• Celestial

Låst mobil!

Jag köpte min mobil för 2½ år sedan, då var den låst till dåvarande vodafone i ett år.
    Det går fortfarande inte att använda ett annat kort i den, sätter jag in ett annat (jag har ett annat kort jag vill använda) står det "sätt i rätt simkort" på displayen.
    Man måste alltså låsa upp mobilen trots att det gått så lång tid? Någon som vet hur det fungerar?

• Svar på tråden Låst mobil!
  • SiLiOs

Ja du måste ringa vodafone (eller telenor e d väl nu) och så får du hem en kod, tror du måste betala en viss summa med.

♥ VI SKA BLI FÖRÄLDRAR ♥
  • Celestial

Jag trodde den bara var låst ett år...
    Jag tänker inte låsa upp den via vodafone (telenor), har hört att de drar ut på att skicka koden i månader, och så kostar det 400... Det finns billigare ställen här i närheten som låser upp mobiler.

Tack för svaret!

• skorpionen80

Nja, det är väl mer att du inte "får" låsa upp den det första året.

• madlo

Var det inte så att du hade låt dig på abonnemanget i ett år? eller att du bara skulle betala telfonen ett år?

• Gibiesmamma

läna in den hos nån liten tekninkbutik i storstädernas ytterkanter... tänk efter vad jag menar:)

• jonnysbrud

om du har en vän som är bra på datorer så kan han hjälpa dig så att du slipper betala för att låsa upp telefonen

• 8lillajag8

va har du för mobil????????

• Poena

Telefoner låser aldrig upp sig själva, man måste själv aktivt göra det. Däremot kan/får man inte via Telenor (gamla Vodafone) göra det inom ett år - då det är ett regelverk det satt upp för att kunna behålla dig som kunde i minst ett år.

- Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • Celestial

Ok, då missuppfattade jag när han jag köpte den av sa att den var "låst till vodafone ett år", trodde det bara var att byta kort sen efter ett år.  Men nu vet jag.
    Det är inget abonnemang, utan kontantkort.
    8lillajag8:  Sony Ericsson T610

• Celestial

Jag köpte alltså mobilen kontant, med kontantkort i, och nu vill jag byta till comviq istället.

Svar på tråden Låst mobil!