• Celestial

Låst mobil!

Jag köpte min mobil för 2½ år sedan, då var den låst till dåvarande vodafone i ett år.
    Det går fortfarande inte att använda ett annat kort i den, sätter jag in ett annat (jag har ett annat kort jag vill använda) står det "sätt i rätt simkort" på displayen.
    Man måste alltså låsa upp mobilen trots att det gått så lång tid? Någon som vet hur det fungerar?

• Svar på tråden Låst mobil!
  • Rebekah84

Kolla först och främst på tradera, där finns ofta upplåsningskoder för 25-35 kronor. Dumt att betala mer än nödvändigt!

• 8lillajag8

oki hittade ej den mobilen på den sidan, men annars finns de en sida på nätet med gratis upplåsnings koder

• babytjej

just den telefonen e svår o låsa upp på nätet, vi har låst upp alla våra gamla mobiler, men just den modellen e speciell..

• Rogeda

En kontantkortstelefon som är låst av en fabrikant kan låsas upp när som helst! Låsningen är inte bunden till abonnemanget, du kan när som helst låsa upp din telefon och använda ett annat kontaktkort - det är dessutom helt lagligt. Du kan alltså köpa en låst telefon och dagen efter låsa upp den.

Olika telefoner har dock olika sätt att låsas upp på, vissa kan man själv låsa upp via en kod som knappas in andra måste kopplas till en dator och programmeras. Sony Ericsson kan tyvärr bara låsas upp genom att kodas om och då krävs kablage o program. De flesta butiker som säljer mobiltelefoner kan göra detta för ca 300kr.

Läs mer om upplåsning här www.tycktill.com (gratis koder)

Lycka till!

• Mulliga mamman80

De kostar omkring 300-350 att få den upplåst via Vodafone.... Den blir inte upplåst av sig själv.....!

• Celestial

Jag vet att den inte blir upplåst av sig själv.
    Jag tänker inte låta vodafone låsa upp den, det är onödigt dyrt och så vet jag att de kan dra ut på det i månader.

Rogeda: Tack för ditt svar! Men varför säger de att den är "låst ett år", är det bara något de säger för att man inte ska försöka låsa upp den tidigare?  
    Jag har inte ens tänkt på att byta innan, men nu passar det bättre med Comviq av olika anledningar.
    Jag tror jag vet ett ställe här i närheten som kan låsa upp den.

Tack ni andra som svarat också

• ejda

cimona: Finns ett sjukt billigt ställe på hisingen.. gsmexpress.. Kolla med de.. www.gsmexpress.se Har varit där och låst upp tre mobiler vid två tillfällen..

• Celestial
    ejda skrev 2007-01-24 18:13:05 följande:
    cimona: Finns ett sjukt billigt ställe på hisingen.. gsmexpress.. Kolla med de.. www.gsmexpress.se Har varit där och låst upp tre mobiler vid två tillfällen..

Jag har hittat ett ställe här i närheten, tänkte gå dit först.  Det är ganska långt att åka ut till Biskopsgården från mig, om jag inte kan låna en bil.
    Men tack för tipset  

• Codine

Her i Norge fungerer det sånn at når "bindingsåret" er omme kan man ringe operatøren og be om å få koden. Dette er da gratis. Men vil man låse opp før bindingstiden er omme koster det penger.

• Celestial
    Codine skrev 2007-01-24 21:34:24 följande:
    Her i Norge fungerer det sånn at når "bindingsåret" er omme kan man ringe operatøren og be om å få koden. Dette er da gratis. Men vil man låse opp før bindingstiden er omme koster det penger.
    Å, så borde det vara här också tycker jag! 
  • Celestial

Nä, nu är jag arg!
    Har låst upp mobilen, men den fungerar inte! 

• Celestial

Glöm det   Nu funkar den...

Svar på tråden Låst mobil!