-
-
Svar på tråden akut kejsarsnitt, hur upplevde du/ni det?
-
Alltså, jag har ju blivit livrädd för snitt. Men jag försöker komma över det där nu...jobbar för fullt
. men det är svårt att bearbeta när fler människor kan stryka under på att det är farligt/läskigt/hemskt och jobbigt att snittas
.
Har snittats akut 1 gång och urakut 1 gång. -
Har gjort ett urakut snitt. Inte nån vidare upplevelse men allt gick bra och det är väl huvudsaken, men jag ville verkligen inte bli snittad... Finns förlossningsberättelse att läsa på min sida.
-
När jag snittades nu sist så var det det bästa som kunde hänt jag var helt slut o hade jätteont så jag kände det som en befrielse,
-
Jag har gjort ett akutsnitt för snart tre veckor sedan och det är inget jag skulle vilja göra om igen. Hellre en vaginal förlossning. Finns förlossningsberättelse i min blogg.
-
Skitjobbigt! Både, före under och efter. Som ett mörkt kapitel i mitt liv..
-
Över förväntan bra! Jag var helt slut efter många dagars förvärkar och efter många timmar på förlossningen, så det var en befrielse. Jag t.o.m bönade å bad om kejsrsnitt!
Tycker även att man återhämtar sig rätt snabbt med tanke på att det är en operation i magen man genomgått! -
jag tyckte det var skönt att få det efter 68 timmars värkar , jag bönade o bad om det med, men efteråt så känner jag mig väldigt snuvad på min förlossning som jag med skräckblandad förtjusning såg fram emot.
Om jag ska ha fler barn så vet jag inte om jag vill snittas, isf för att jag är rädd för att ligga så länge igen, eftersom jag hade så onte lääänge efteråt. -
Äntligen händer de något kändes de som, efter haft värkarbete å krystvärkar bra många timmar så var man helt trött.
livmoderna orkade inte (han satt fast ovan för spine). Hade haft krystvärkar i ca 4 timmar, så de var ganska jobbigt.
Efter visst de var jobbigt att inte kunna göra saker som man var vad vid till en början men mitt snitt läkte bra å snabbt
-
Tja, det var väl varken bu eller bä, blev igångsatt och sen snittad när jag stannat vid ca 7 cm öppen. Det kändes skönt att äntligen få träffa bebisen, gick över 17 dagar, men under själva snittet låg jag och darrade hela tiden så det var inte den där fina upplevelsen man hört att man kan ha, jag låg bara och försökte sluta skaka, trodde tänderna skulle skaka sönder. Jag hade en jättebra epidural sen några timmar, så jag hade kunnat fortsätta på den vägen ett tag, men jag kände att kroppen tappade ork och eda:n började kännas konstig. Men efter snittet däremot var det rätt jobbigt, att inte kunna röra sej ordentligt och så, så då ångrade jag lite att jag inte försökt lite till. Hade aldrig särskilt ont efter dock, men det stramade ju rejält och jag vågade bara röra mej försiktigt försiktigt.
-
Jag gjorde akut kejsarsnitt.... Gjorde mig inte så mycket... Bara skönt att han äntligen kom ut =) (56timmars värkar, 17 timmar på förlossningen)