• 2 Catswoman

När kommer mensen efter mf?

Hej!
    Är det någon som vet när mensen ska komma tillbaka efter mf?
    Jag har fått mitt första mf i v.6 ,men vet inte när mensen ska komma.
    Jag brukar ha en menscykel på 31 dagar, nu har det gått 35dagar sen mf.Gjorde gravtest idag,men det va såklart negativt.
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden När kommer mensen efter mf?
  • Saki

Det där är nog väldigt olika, men har man haft regelbunden menscykel innan så kommer den nog tillbaka i gamla spår ganska snart. För min del kom den igång direkt, dvs fyra veckor efter att jag fick göra en skrapning efter ett MA.

• Familj2004

Min mens har alltid kommit ca 1 månad efter MF, har hört att det kan ta mellan 4-8 veckor.

Beklagar ditt mf.

• Fantaci

För mig tog det 6 veckor, vilket var en hel evighet...

• Hannajo

Har haft tre mf, det tog 5 veckor, 4 veckor och nu sist 5 veckor och tre dagar (ja, självklart hann jag börja hoppas)

• 2 Catswoman

Hej tjejer!
    Tack för era svar. Det är väl bara att vänta och se nu då.
    Beklagar era missfall. Lycka till i framtiden!!

• demira

För mig har det tagit drygt en månad båda gångerna. Det är någon vecka längre än min vanliga menscykel. Jag har hört om dem som det tagit ännu längre tid för. Kram och lycka till!

• njutaren

Hade ett MF i v.13, behövde aldrig skrapas. Min mens har krånglat sedan jag för första gången fick den för 18 år sedan..... (förutom under tiden då jag knaprade p-piller).
    Därför blev jag glatt överraskad då mensen kom endast 39 dagar efter mitt MF.
    Därefter tog det 31 dagar till nästa, så det är nästan ironiskt; när jag inte vill att den ska komma, är den mer regelbunden än den någonsin har varit!
    Beklagar ditt MF och önskar dig lycka till.

• almisen

4 veckor för min mens att komma

• 2 Catswoman

Hej tjejer!
    Mensen kom på dag 36.Besviken men samtidigt glad att det funkar igen efter MF.
    Lycka till allihopa!!!!!

Svar på tråden När kommer mensen efter mf?