Inlägg från: Mumu |Visa alla inlägg
  • Mumu

barnprogram på 70-talet

Farbror Frippes skafferi, tror jag det hette.

Ballongen spricker (den stora fågeln och familjen i dockhuset).

Apkungen, det var tecknat och såg lite orientaliskt ut.

Bebis i magen igen!
  • Mumu

På kurs med Kurt! Men det kanske inte kom förrän på 80-talet?

Bebis i magen igen!
  • Mumu
    Nennepigan skrev 2007-01-20 23:15:16 följande:
    Ja!!! Bröderna Dal kommer jag ihåg,.. tyckte det programmet var så himla läskigt!!! Men jag kommer ihåg ett annat program som började med att man såg in i ett dockhus men det var "vanliga" människor som låg och sov...???
    Jamen, det är ju Ballongen spricker! Det är nästan ingen som kommer ihåg det.
    Bebis i magen igen!
  • Mumu
    nisse skrev 2007-01-21 09:30:45 följande:
    Fanns det inte något program om ett dockskåp som vaknade upp på natten om man säger så! Jag minns inte alls vad det hette men jag minns att jag tyckte det var lite spännande att se när allt vaknade!
    Det är Ballongen spricker. Börjar känna mig tjatig nu ! Men är det ingen som minns den överdimensionerade fågeln i Ballongen spricker? Och den fågeln kunde plötsligt vara liten och dyka upp ur nån byrålåda eller nåt inne i dockskåpet.
    Bebis i magen igen!
  • Mumu

Haha, ja just så var det ju! Och den där förbaskade fågeln hette Dårfinken. Det minns jag inte själv, men det har så pass många envisats med, så jag måste nog inse att det var så. Fasen, vilket skumt program det var ! Otäckt och fascinerande på en och samma gång.

Bebis i magen igen!
  • Mumu

Lillgrodis, jag läste nånstans att svt inte har kvar några rättigheter att sända Ballongen spricker längre. Jag har också dammsugit internet efter nån bild eller nåt från den serien, men det verkar lönlöst. Vi får nog fortsätta bearbeta våra trauman för oss själva ...

Bebis i magen igen!
Svar på tråden barnprogram på 70-talet