Inlägg från: Lillgrodis |Visa alla inlägg
  • Lillgrodis

barnprogram på 70-talet

Ja, Ballongen spricker var skitläskigt! Tror att många har förträngt det programet. En familj bråkade i ett dockhus. Läskigt!!!!

Urcellen Ellen hette väl den där tjejen i rosa dress?. Det var bra tycker jag!

Och alla konstiga program av Staffan Westerberg. Ingen nämnd, ingen glömd...

• Lillgrodis

Någon som minns en tjej på cykel, typ "Lotta i Hallonbergen" eller nåt? Har ett svagt minne av att det var ett realistiskt 70-talsprogram.

Så minns man ju alla program med stillbilder där pappan typ bakar med barnen och någon uppläsare läser till bilderna.

• Lillgrodis

Detta är ju skitkul! Man får ju bilder i huvudet av alla program man matats med. Jag skulle verkligen vilja se "Ballongen spricker" idag. Någon som vet var man kan få tag i den. Har en del att bearbeta från det programmet..

Någon som minns några dansande möss och andra djur i engelsk stil, som gick runt jul/nyår? Och "Trollyg i tomteskogen", den coolaste tecknade filmen som gjorts. Den går att ladda ner och glo på, suverän.

• Lillgrodis

Detta är ju skitkul! Man får ju bilder i huvudet av alla program man matats med. Jag skulle verkligen vilja se "Ballongen spricker" idag. Någon som vet var man kan få tag i den. Har en del att bearbeta från det programmet..

Någon som minns några dansande möss och andra djur i engelsk stil, som gick runt jul/nyår? Och "Trolltyg i tomteskogen", den coolaste tecknade filmen som gjorts. Den går att ladda ner och glo på, suverän.

Svar på tråden barnprogram på 70-talet