Inlägg från: Luddvar |Visa alla inlägg
  • Luddvar

barnprogram på 70-talet

innana skrev 2007-01-20 21:19:30 följande:
    Trazan och Banarne förstås.Ballongen spricker.Vilse i pannkakan.Tjeckiska dockfilmer(!)
    HA HA HA!!! Ja, de tjeckiska dockfilmerna som gick i Halvfem...
    Clownen Manne! " Och nu vill jag ha en... Banan"
  • Luddvar
    Älgen skrev 2007-01-20 21:26:16 följande:
    Staffan och Bengt, men vad hette deras program?
    Sant o Sånt.
  • Luddvar

Nått jag kommer ihåg från när jag var sjuk o hemma o såg på Utbildningsradion var Pojken och den blå fjärilen. Nån mer som minns eller är det bara jag? Handlade om en pojke o hans mormor eller vad det var.

• Luddvar
    getingmidja skrev 2007-01-20 21:43:16 följande:
    Luddvar skrev 2007-01-20 21:41:26 följande: Nått jag kommer ihåg från när jag var sjuk o hemma o såg på Utbildningsradion var Pojken och den blå fjärilen. Nån mer som minns eller är det bara jag? Handlade om en pojke o hans mormor eller vad det var. Var det med Sif Ruud?Minns något underbart barnprogram med just en fjäril! En man är aldrig äldre än den kvinna han känner på - Groucho Marx
    Ja, exakt!! Sif Ruud. Och en otroligt fin stor blå fjäril av tyg eller nått.
  • Luddvar

Gick "Ballongen spricker" på 70-talet? Varför har jag absolut inget minne av det då? Konstigt men jag känner inte igen ett smack av det.

• Luddvar
    nisse skrev 2007-01-21 13:11:06 följande:
    Jag minns något program som jag alltid har kallat för minikinifolket! Tror inte det hette så men det var i alla fall minimänniskor som var bland stora människor. Minns i ett avsnitt så var det minikinifolk i en resväska som åkte igenom en röntgenkontroll på en flygplats och då såg man små skelett på skärmen! Någon som känner igen detta?! Har för mig att det var väldigt spännande!
    jajamensan. Gick på sommarlovsmorgon en sommar och jag tyckte också det var spännande.
  • Luddvar

Åh, fy ja , de dansande mössen, grisarna och gud vet vad som gick vid nyår. Beatrice Potters figurer tror jag det var. Bara musik och balett.

• Luddvar
    Hotte skrev 2007-01-26 14:58:15 följande:
    Lilla Blå - elefanten.
    Men ,åh. Han var ju så söt. Blev doppad i bläck. Den har jag inte sett på åratal.
Svar på tråden barnprogram på 70-talet