Inlägg från: Bidrottningen |Visa alla inlägg
  • Bidrottningen

Hjälp, jag är så täppt i näsan, ngt tips????

Jag har också väldiga besvär. Har fått Nasonex utskrivet, cortisonspray man kan ta varje dag, hur länge man vill. Är dock inte lika effektivt som förkylningsnässpray, men det hjälper. Dessutom tycker jag att för egen del, kommer täppan och går. Var täppfri i nästan en månad, nu är det tillbaka igen...

• Bidrottningen

Tjejer coooola ned. Ni kan väl inte på fullaste allvar sitta i varsin ända av internet och bli ovänner över nästäppa????

Jag hoppas att alla som läser desssa trådar och inlägg och tar det för vad det är, d v s att vi alla delar med oss av erfarenheter och råd. Men samtidigt att vi också kommer ihåg att få av oss är läkare, än mindre farmaceuter och därför får man också ta alla s k "råd" som vi får här, med en nypa salt. För den som vill få riktig medicinsk rådgivning måste naturligtvis konsultera sin egen läkare eller åtminstone BM...

Bara att konstatera när det gäller detta ämnet som sådant att det känns tryggt att veta att för de allra flesta verkar besvären ha avtagit tvärt i samband med förlossning. Känns skönt tycker jag! Men håller också med flera tidigare inlägg att om man får välja att ta en liten risk att bli "beroende" om än så tillfälligt, av nässpray kontra att inte kunna andas ordentligt under graviditeten så blir valet lätt.

Svar på tråden Hjälp, jag är så täppt i näsan, ngt tips????