• Anonym (25)

Knöl som man kan klämma i blygdläppen..hjälp! inte så trevligt kanske.

Ibland har jag drabbats av typ svullna kötlar efter att jag rakat mig i underlivet.
    Men nu har jag inte rakat mig på ett tag.
    Men så fick jag som en rätt stor knöl i ena yttre blygdläppen.
    Öm var den och jag provad klämma på den, nästa dag var den stor som en ärta, eller en liten hasselnöt utan skal.
    Kändes som den var okej att klämma.
    provade och det kom ut MASSA vitt, som en finne, sen blod.
    Knölen försvann sedan.

Jag fick känslan av att den uppstod för att troskanten låg emot just där.
    Jag vet inte.

Men så fick jag det igen, klämde igen och samma sak hände.
    Så sabbon sa att eftersom jag ansade där nere, klippte och så , så kan ju de mindre håren irriterat hårsäcken, eller kötlar.

Har någon varit med om något liknande?

Önsakr gärna seriösa svar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-21 10:12:05:
    Ursäkta stavfelen, har en dotter som hoppar i knät på mig.

• Svar på tråden Knöl som man kan klämma i blygdläppen..hjälp! inte så trevligt kanske.
  • Anonym

Har också haft liknande "knölar" fast jag har inte klämt dem. Tror det är så kallade hårsäcksinflammationer som är lätt att få när man rakar sig. Om du tar lite antiseptiskt på när du rakat dig kan du nog undvika det.

• mamsen76

Låter som infammerade hårsäckar, kan bli som en var och blodfylld böld då.

• Anonym (också)

Har också haft nåt liknande, kanske inte riktigt så stora som du beskriver, men som en rejäl finne. Antog då att det var just det, en finne. Hade inte i troskanten eller precis där jag rakat nämligen. Inga men efter det, tror inte det är farligt, mest lite småäckligt...

• Anonym (25)

fast dessa är ju större än när man fick "små prickar" när jag rakade mig.
    Denna var liksom I läppen, inte utan på, om ni förstår vad jag menar.

• Anonym (me too)

Jag får också såna där ibland... ofta på insidan av de yttre blygdläpparna.. alltså inte där man har hårväxt men de sitter ändå _i_ den yttre blygdläppen om du förstår.. tömmer sig inåt när man klämmer på dem. Kan vara riktigt smärtsamt.
    Tror inte de har nått samband med rakning för jag fick dem även innan jag började raka mig..

• mammutten81

Ingen aning vad det kan vara.

• Kajsan

Kolla på nätet om svettkörtelsinflammation.
    Det är vanligt och inge kul alls.

• Anonym (25)

Okej, ska kolla, tack för alla tips!
    Jo, lite ont gör det-

• Anonym

jag tror att det kan vara en furunkel. dvs att en hårsäcks talgkötel har blivit infekterad av bakterier.

dessa är så vanliga att i stort sett alla har en furunkel någon gång i sitt liv.

om du har en läkarbok så läs om furunklar. det låter som att det skulle kunna vara det.

• Anonym (25)

furunkel! :-d

ska genast kolla upp!

• Anonym

Jag fick en sån en gång, men tror det va en vanlig finne. Större än dem man får i ansiktet dock.

Svar på tråden Knöl som man kan klämma i blygdläppen..hjälp! inte så trevligt kanske.