Inlägg från: tjenixen |Visa alla inlägg
  • tjenixen

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Jisses, vad ni skriver. jag som inte har tid att kika in här varje dag hinner aldrig läsa igenom allt ni skriver för det kommer hela tiden nytt. Fast det är ju bara kul att ni skriver såklart.
    Jag håller som bäst på att sortera in alla mina swatchar av bazziller i en bok och det tar en evinnerlig tid att få allting rätt. Ska bli skönt när allt är klart sen.

• tjenixen

För att inte sega ner datorn kan man lägga alla extra fonter i en speciell mapp som man då t ex döper till fina fonter eller nåt. Lägg den i mina dokument eller någon annanstans än i fontsmappen. När du sen ska använda andra fonter än de installerade så öppna den nya fontsmappen och öppna de fonter du vill använda (kanske du har så många så de är katalogiserade till och med *ler*) och sen öppnar du upp t ex word om det är det programmet som det ska skrivas i. Då finns även de icke installerade (de som inte ligger i fontsmappen i windows) med och man kan skriva med dem med. På så sätt slipper man slöa ner datorn otroligt med en mängd fina nya fonter. Ett tips i all enkelhet bara:)

• tjenixen

annika: jag kommer inte heller in på scraprooms sida.

• tjenixen

åh, nu är jag nästan klar med boken med mina bazzill-swatchar. Bara en dle kvar att sortera upp och klistra in. Bild kommer sen. har ni swatchar och hur har ni dem och använder ni er av dem?

• tjenixen

Grattis till utmärkelser och reportage och så vidare. Kul att vår hobby uppmärksammas.
    Tror ni Scrapbooking mm kommer den här veckan?

Nu är jag klar med min swatchbok, ska bara fota den så laddar jag upp sen.

Kul att se era LO´s. Så olika alla gör men så fint det blir.

• tjenixen

så nu ligger min swatchbok i mitt galleri

• tjenixen

Ni är så många som skrivit i min gästbok nu och berömt min swatchbok att jag passar på att skriva ett kollektivt TACK här. Ni är ju för goa som skriver så fint.
    Och ja, det har tagit sin tid att sortera alla men jag hade turen att kunna köpa en rätt stor "packe" färdigstansade tags utan en tjej på scrappiz så lite fick jag ju gratis så att säga. Nu saknas det två små pluttebitar sen är den nog rätt komplett. Det är bara bazzill i boken och det är allt, monos, trios, fourz, washboard, garden path, pwl, op, raw silk ...you name it:) Blir så enkelt nu när jag kan ta loss bitar och jämföra och jag kan beställa precis rätt nyanser mm. Så den kommer underlätta för mig.
    Tack igen för alla fina kommentarer.

• tjenixen

Fnyz: haha, det tar ju inte sååå lång tid att göra en om man har alla papper förstås men ska man leta bland pappren man har hemma och ev beställa hem nya så blir det ju dyrt och tidsödande.
    Men jag rekommenderar starkt att kika hos t ex pappersbiten om de inte har färdiga swatchar att köpa eller vara med på swappar så man kan swappa till sig en massa bitar. Det underlättar ju så man kommer igång :)

• tjenixen

jo79: de sitter med en fotofix-lapp så de är lätta att ta loss om jag vill jämföra med varandra osv.

• tjenixen

Venezuela: tack:)
    Jag beställer alltid papper på nätet då jag inte har tillgång till någon affär i närheten. Jag har aldrig fått pappren tillknölade utan de kommer bra packeterade i kartong eller bubbelplast och kuvert etc. Så min erfarenhet av att beställa hem är bara positiv.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket