• Sinova

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Hej!
    Några (dumma) frågor från en nybörjare och då menar jag verkligen nybörjare....
    - Har köpt ett album som är sk postbund. I det sitter plastfickor med ett svart papper i varje ficka. Scrappar man direkt på detta papper eller är det tänkt att ha som mellanvägg mellan scrapsidorna liksom..?
    - Det här med cardstock, eller kartong, spelar det nån roll egentligen vilken färg det har, man täcker väl oftast hela ytan med andra papper eller?
    - När jag stoppar ner de sidor jag scrappat, alltså då jag scrappat på kartong som jag skurit i samma mått som det svarta papper som ligger i fickorna, så åker de upp ur plastfickan hela tiden när man bläddrar...Gör jag nåt fel eller brukar det va så?
    - När man pratar om dubbel LO, menas då bara att man placerar 2 LO mittemot varandra i albumet liksom, på ett dubbelupslag..?
    Jag vet att det finns massor av trådar om scrap och jag har sökt och läst en del men fattar ändå inte riktigt...Tacksam för hjälp!

• Sinova

Hej hej slänger in en fråga igen. Om ni scrappar och ger bort i present, kanske bara en eller ett par-tre små (8*) LO:s, hur ger ni bort dem då? Känns ju lite onödigt att köpa ett album. Binder ni ihop dem på nåt sätt eller vad...?

• Sinova

Måste tillägga: 2xA, kollade ditt galleri och tycker verkligen om dina LO:s! Särskilt gravid-Lo:sarna gillade jag. Du har så mycke fina blommor, var får du tag på dom? Jag har inte hittat några blommor alls knappt i butiker som t ex panduro. Köper du på nätet?

• Sinova

2xA - tack! Prima-blommor, jag antecknar...
    Ingen som har något smart förslag ang min andra fråga, om när man vil ge bort endast ett par LO.s i present...?

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket