Inlägg från: Janna84 |Visa alla inlägg
  • Janna84

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Hej!

Jag har länge tänkt börja scrappa men tiden räcker inte riktigt till. Nu väntar vi iaf första barnet och då tänkte jag passa på att ta mig tid. Jag tänkte att mitt första projekt får bli om en månad då vi varit på ultraljud och fram till dess ska jag suga åt mig en massa information. Så om någon vill ge mig nyttiga nybörjartips så tar jag tacksamt emot dem Glad

I första inlägget står det att de flesta använder sig av album med plastfickor. Jag har länge funderat på om jag vill sätta in mina arbeten i plastfickor. Slitaget blir förstås mindre och man har möjlighet att flytta runt de olika sidorna, men det känns ändå lite tråkigt att sätta plast framför bilderna. Är det någon fler som tänker som mig? Är det någon som testat att använda vanliga fotoalbum med hård pärm och pappersblad? Hur har det fungerat i såna fall?

Tack på förhand!

Fick plus den 5/12-06, BF 12/8-07
  • Janna84

Tack Meli!

Jag tänker mest på att det kommer bli vissa nivåskillnader med alla dekorationer och att det då kanske stör ögat när man placerar arbetet i en plastficka. Fast jag har ju som sagt ingen erfarenhet så det är bara en tanke som slagit mig. Samtidigt vill jag ju att albumet ska hålla länge och att mitt framtida barn ska ha stor glädje av det i flera decennier framöver. Plasten skyddar ju trots allt mycket. Fast å andra sidan måste man ju ta fram bilderna ur plastfickorna om man har gömt lite text under t ex en flik och då blir det kanske mer slitage iaf? Hmm, många tankar som cirkulerar i mitt huvud just nu...

• Janna84

Tack Pyret78! Glad

Jag sökte efter D-ring album och American craft men hittade bara sparsam information. Om du orkar får du gärna förklara vad det är för speciellt med dessa album. Och så undrar jag vad det är för skruvar som är jobbiga? Tänk på att jag inte har något album än så jag vet inte riktigt hur de brukar fungera... Generad

MiaB72: Jag gillade också "Första snön"

• Janna84

Tack igen Meli! Glad Det lutar åt att det blir plastfickor och då kommer även jag undvika dold text.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket