• roha

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Jaha....då tränger väl jag in mig här då.... efter lite påtryckningar från Mellii..

Så här e jag! Nybörjare o nyfiken!

Alla dagar ska va som en fest.....men vem orkar va bakis hela tiden???
  • roha

Nån som e vaken???
    Har hört mycket om nån tidning..va heter den? e den svår att få tag på???

• roha
    venezuela skrev 2007-01-30 07:00:48 följande:
    Jepp, uppe med tuppen! Det är en svensk tidning som heter Scrapbooking m.m.Vet inte hur det ser ut med återförsäjare, beror nog lite på vart man bor.
    Okej. Tack så mycket! Ska kolla om jag kanske kan hitta den nånstans...
    Du vet inte om den finns på nätet?????
  • roha

Hittade den! har beställt en prenumeration nu!

• roha
    HJÄÄÄLP!!!!!!!!!!!!

Har fått min nya Squeeze idag.
    MEN...hur i hela fridens namn gör jag för att inte mina die-cuts ska fastna i själva plattan???
    Där e nåt gummiliknande grejs med...så står det att jag ska "squeeza" den först... Men vilken sida ska va upp??
    Vill bara dubbelkolla..........den sidan som e lite klistrig...den ska va neråt va?? Ska gummit sitta kvar på plattan sen? I själv motivet liksom????
  • roha
    NyfikenÖrn skrev 2007-02-02 12:04:24 följande:
    roha skrev 2007-02-02 12:02:24 följande: HJÄÄÄLP!!!!!!!!!!!!Har fått min nya Squeeze idag. MEN...hur i hela fridens namn gör jag för att inte mina die-cuts ska fastna i själva plattan???Där e nåt gummiliknande grejs med...så står det att jag ska "squeeza" den först... Men vilken sida ska va upp??Vill bara dubbelkolla..........den sidan som e lite klistrig...den ska va neråt va?? Ska gummit sitta kvar på plattan sen? I själv motivet liksom???? Alla dagar ska va som en fest.....men vem orkar va bakis hela tiden???Japp du klistrar fast "protection foam" på metallplattan, så foamet sitter kvar där. Annars fastnar pappret du ska QK-a i diesen.
    Okej! Tack ska du ha! Jag fattade inte varför mina grejer fastnade hela tiden...
    Skyller på sömnbrist!
  • roha

Har en fråga till........

Hur använder man foamstamps?????
    har fått ett alfabet, men jag vet inte hur jag använder det...

• roha
    Cia o krabaten skrev 2007-02-02 19:32:53 följande:
    Stämpla med akrylfärg eller vanlig stämpeldyna. Rengör OMEDELBART. Fiffigt att ha tex en skål med vatten bredvid att lägga stämplarna i direkt och sen gå och rengöra med ljummet vatten när du stämplat klart.
    okej.
    Tack så mycket!
  • roha

Gomorron!

Nu har jag lagt upp nya LO's i mitt galleri under Scrapp.
    Skulle vilja ha både ris o ros från er som är lite mer rutinerade än mig...

• roha

Jag har en liten fråga.........

Va e doodla/doodling??? Såg i Scrapp-tidningen att man kunde doodla i sitt tagalbum, o eftersom att jag hade tänkt göra ett sånt till min mamma till alla hjärtans dag, hade det vatt kul att veta va doodla e för nåt???

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket