• fraise

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Bobline- jag beställde en QK från USA m alfabete (typist)för 100 dollar. Jag fick betala 307 kr i tull! Buhuhu....... Frakten har jag ingen aaaning om eftersom det vara en släkting som skickade den till mig "free of charge". Jag har fått för mig att tullen håller ögonen öppna efter scrapgrejer, men jag kanske har fel??? Jag får nämligen massor med paket från USA varje år och de enda ggr jag åkt fast är när det har stått scrap... på paketen. Kanske är jag bara paranopid??

• fraise

Blue vapor- jag fick en Revolution för inte så länge sedan och har testat Bosskut dies i den och det funkar alldeles utmärkt! Hmmm... men man kanske inte ska göra så??? Äh- jag vet inte, men det funkar iaf! (Säger jag och så kanske maskinen brakar ihop snart )

• fraise

Jen 82- det stod "gåva" på paketet. Man "får inte" skicka gåvor från USA heller om värdet överskrider 500 kr. Per person alltså.

• fraise

Glömde skriva också- om man handlar från affärer så går gränsen för tullfritt på 200 kr. Och det kommer man ju inte långt med om man handlar scrapgrejer. Eller hur tjejer!?

• fraise

Jen 82- VAR har du handlat ifrån om de skrivit ned värdet SÅ mkt??? *vill också* Hur lyckades du med det???

• fraise

Jen 82- Coolt! Låter helt lysande! Ååååh jag vill shoppa shoppa shoppa som en tok! Är SÅ sjukt sugen på vild shopping så det är inte klokt! Och scraplusten har jag fått tillbaks också. Kors i taket. Har inte rört mina scrapgrejer på över 2 mån tror jag det är! Jag spanade på LM idag, men mkt av det jag vill ha var slut tyvärr. Jag har blivit helt frälst i clearstamps nu. Sassafras lass har supersnygga vintage frames, och lite annat jag vill ha! Nej- nu ska jag ut i det fina vädret med trollungarna! Ha det gott!

• fraise

Annika- måste bara säga: Du är heeelt fantastisk du! Du gör så mkt fint att det bara är att kapitulera!!! Det finns så galet många duktiga scrappare i den här tråden så det är inte sant! Ni är _verkligen_ en källa för inspiration och lärande!
    Anyway- måste ju passa på att fråga om det är ngn som handlat från www.scrapbox.se ?? Upptäckte att de har så himla mkt nya kul grejer där nämligen. Det som jag fastnade för ligger under nyinkommet/nyheter v 9 och 10 bla. Ligger den i stockholm förresten?? Ngn som vet??

• fraise

Halloj... Måste fråga igen- vet ngn om scrapbox ligger i sthlmsområdet??

• fraise

Jen 82 och annika- det står på lite olika ställen att man kan hämta beställningen, men jag kan bara inte hitta VART!? Åh- vad kul att du är online annika. jag hade ngra frågor till Dig ju! Återkommer om en liten stund. Ska ned i tvättstugan. Min ena trollunge har roat sig med att ta av blöjan inatt. *kladd kladd*

• fraise

Jen 82- du bor väl i "sumpan" va? Vart brukar du handla i stan? Papprika? Jag bor bara en liten promenadväg därifrån. *farligt farligt*

Fnyz- hej sötis! Jaa... jag ska nog maila henne och fråga, men tror det kan ta tid med svaret om man ska tro hennes sida? Ootroligt vad mkt kul grejer hon fått in! "Habegäret" är nästan plågsamt!

Annika- jo jag ville bara fråga dig vart du har hittat den där svarta blomman på älskade son?? Och är det my mind´s eye rubons du använt på tex. älskade son och sweet??

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket